recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Så erklærer blockbuster sig konkurs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSå erklærer blockbuster sig konkurs

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Emne: Så erklærer blockbuster sig konkurs
    Sendt: 24-September-2010 kl. 16:16
OuchSå gik den ikke længere i denne omgang fra blockbuster.
Jeg håber ikke det kommer til dk. For de er nogen af dem som kører med flests blu-ray film.

Redigeret af flemming larsen - 24-September-2010 kl. 16:17
Mvh
Flemming Larsen
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 16:37
Det er vel kun det amerikanske Blockbuster, der er gået konkurs, og ikke Blockbuster i Danmark?
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Point: 24791
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 16:40
De skriver dette.
Blockbuster har indgivet konkursbegæring. Det betyder imidlertid ikke, at din lokale afdeling lukker lige med det samme.
Så jeg ved ikke hvad man tro. Jeg vil da nødig undvære, biksen på hovedgaden i taastrup.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12348
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 16:42
Den danske kæde er et helt separat firma, som har givet overskud igennem hele 'krisen', blandt andet. Den amerikanske kædes konkurs får ingen betydning her.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 18:42
Så vidt jeg kan se, er nyheden forkert/fejloversat.

Der er tale om en "Chapter 11 bankrupcy protection". Så vidt jeg ved, svarer det til en dansk betalingsstandsning, ikke en konkurs.

I det eneste tilfælde af en Chapter 11, jeg selv har haft berøring med, kom virksomheden særdeles helskindet ud af sagen. Jeg ved dog ikke, hvor normalt det er.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 19:42
Blockbuster er simpelthen nødt til at tilpasse deres forretning, hvilket de ikke har været villige til at gøre i USA. De har i stedet forsøgt at forhindre spredningen af streaming og dvd-by-mail, og har i de forsøg i øvrigt haft stor opbakning fra en del af de større studier i Hollywood, der tilsyneladende heller ikke forstår sig på moderne distributionsmuligheder.

Dejligt, at forbrugerne endelig har talt. Lad os håbe, det får lidt mere ryk i udviklingen, og at denne spreder sig hurtigere til Danmark, hvor Lovefilm i øjeblikket er det eneste fornuftige filmudlejningssted.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Henrik K Kristensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 295
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 20:05
Jeg kan ikke se det ærgelige i at et Amerikansk firma må lukke ned hvis markedet til deres produkt ikke længere eksisterer?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Så vidt jeg kan se, er nyheden forkert/fejloversat.Der er tale om en "Chapter 11 bankrupcy protection". Så vidt jeg ved, svarer det til en dansk betalingsstandsning, ikke en konkurs. I det eneste tilfælde af en Chapter 11, jeg selv har haft berøring med, kom virksomheden særdeles helskindet ud af sagen. Jeg ved dog ikke, hvor normalt det er.

Det kan netop sammenlignes med betalingsstandsning, og Blockbuster har absolut ikke i sinde at lukke i USA.

Planen er bl.a. at rekapitalisere sig, så gælden går fra $1 mia. til $100 mio.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2010 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Der er tale om en "Chapter 11 bankrupcy protection". Så vidt jeg ved, svarer det til en dansk betalingsstandsning, ikke en konkurs.

Det er mindre en en dansk betalingsstandsning, da den amerikanske konkurslov i udpræget grad handler om at videreføre virksomheden efter en restrukturering, mens den danske konkurslov efter tysk mønster primært handler om at beskytte kreditorerne.

Chapter 11 er nærmest blevet en forretningsstrategi i USA, hvis man vil tvinge kreditorer, fagforeninger, eller sagsøgere til en genforhandling af deres krav. Store dele af de amerikanske flyselskaber er eller har været i Chapter 11.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu