recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo TX-NR5010 skratter i baghøjttaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo TX-NR5010 skratter i baghøjttaler

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
musikkman Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 174
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Onkyo TX-NR5010 skratter i baghøjttaler
    Sendt: 21-Januar-2015 kl. 22:42
Hej

Jeg er super glad for mig onkyo reciever...

Men for ca 1 uge siden er den begyndt at skratte lidt i baghøjttalerne...(begge 2) -det lyder som noget digitalt støj. lyden er konstant og meget irriterende at lytte på... -det er et problem både ved alm tv og ved diverse film fx. dd5.1

Først syntes jeg det lød som om den havde problemer med at dekode et lydsignal... men lyden/skartten er der ved alle signaler...   -der kommer dog stadig lyd ud af højttalerene....

Nogle som har erfaret noget ligende?

heldigvis bliver recieveren først 2 år til maj, men den er købt i holland, så måske det er lidt bøvlet med rep...

lars
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

XTZ 99w12 18 ice subwoofer

sonos musik system

Ps. skal du holde en havefest, så prøv os:
www.lejettelt.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 23:02
Du forveksler vel ikke surround back med surround, som er de bagerste højttalere i et 5.1 setup?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 23:25
Forstærkeren er sat til 5.1 setup (selvom den kan tage 7.1) . og mine baghøjttalere er sat på de rigtige udgange.. 

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener?
Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

sonos musik system

www.lejettelt.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 23:26
Har du sat baghøjttalerne i surround udgangene?
Til top
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér musikkman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2015 kl. 23:31
ja, nu kan jeg ikke lige huske hvordan de er sat, men jeg kan huske at der var en klar indikator for hvor baghøjttalerne skulle tilkobles når recieveren kørte i 5.1 setup. og i kalibreringsprogrammet bliver de jo også fundet som de skal på 5.1 setup... 

det har jo virket fint.... 

Sony 55hx855

Onkyo tx-nr 5010

PS3

Elac 249BE Højttalere

sonos musik system

www.lejettelt.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 00:07
Rep. bliver ikke et problem, da du kan få den rep'et direkte gennem ONKYO, på deres udvidede garanti (gælder for din til 2017).

Mit umiddelbare bud er, at det er det berygtede HDMI-board, som laver rod i lyden! Og så vil det helt sikkert blive værre med tiden.

Gå ind på ONKYO's europæiske hjemmeside, og få den fejlmeldt, gennem den uvidede garanti.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Januar-2015 kl. 03:13
Direkte link til ONKYO's side, hvor serienummer indtastes:
http://www.eu.onkyo.com/en/customer-service-program-118747.html

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu