|
Centerhøjttaler optimal placering? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Warren ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-November-2006 Status: Offline Point: 786 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Februar-2015 kl. 00:07 |
Hvor mange cm målt fra gulv til underkant af center?
og bør den vinkles op ad eller stå vandret? Hvis ikke den kan placeres højt nok pga tv og over tv vil være for højt - så er det vel en god idé at vinkle lidt op så lytteposition ca. rammes?
|
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Afstand til gulv, kommer an på din delefrekvenser. Hvis 80hz vil man helst have den mindst en meter fra gulv.
Det er efter min mening langt bedre at placere den for højt end for lavt hvis man er i dilemma omkring over eller under tv. |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Online Point: 2123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil tættest på øre-højde ikke være at foretrække? Min skærm hænger med nederste 1/3 ud for øre/øjne, så da synes jeg det er bedre nedenunder.
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |