|
Single core kabel til lyd? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Razzia ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 46 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Marts-2014 kl. 17:05 |
Mit gamer headset mistede lyden i den ene side i går, efter at have haft en løs forbindelse i et stykke tid. Med lidt vold fik jeg åbnet for dem, klippet et stykke ledning af og loddet det sammen igen - uden den løse forbindelse.
Det virker heldigvis igen, men... Ledningerne i sådan et headset er godt nok tynde og man skal næsten kun kigge på dem før de går i stykker. Hvis ovenstående operation ikke havde virket, så kunne jeg godt have overvejet at skifte ledningerne ud med nogle single core/full core/stiv monteringsledning, men kan det bruges til at overføre lyd? Jeg mindes engang at have hørt, at man skal bruge "alm" ledninger med mange små tråde, når det kommer til lyd - hvorfor husker jeg ikke. Er der en der kan uddybe?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stiv ledning vil da være noget træls og hurtigere gå i stykker, når du bevæger dig.
Hvorvidt en stiv leder eller mange små bedst overfører lyden er mest et religionsspørgsmål. Klaus |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |