recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opgradering af surround system
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Opgradering af surround system

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
dumb Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 27-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 439
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dumb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Opgradering af surround system
    Sendt: 07-Marts-2015 kl. 12:43
Hej,
går med tanker om at opgradere mit surround system, mest bare for at prøve noget "nyt", men hvor får man mest "effekt" for pengene? Mit system er pt. som flg:

Reciever: Yamaha RX-A1010
Fronter: Audiovector MI3 super
Center: Audiovector AV-3Ci super
Baghøjttalere: System audio Talent
Subwoofer: XTZ 10.16

Jeg har ikke et dedikeret rum til min hjemme biograf, så den er "integreret" i stuen, dog med en ret fremtrædende plads, da "skidtet" jo fylder, heldigvis har vi en ret stor stue :) Jeg kan ikke sige hvad jeg præcis "mangler", så det er mere bare for at forbedre setuppet generelt og se om jeg kan få noget mere ud af det, hvis det giver mening. Skulle jeg sige noget, så synes jeg ikke helt jeg har "bund" nok. Men jeg har haft flg. i tankerne:

- Ny reciever, gerne endnu en Yamaha, så en brugt RX-A3030?
- Ekstra subwoofer, enten endnu en XTZ måske 12.18 ice eller hvad med en Velodyne og hvordan spille to forskellige subs samme?
- Alternativ til ny reciever, kunne være at sætte et par effetktrin på preamp, ville den Densen 340, som er til salg her på forum, kunne give noget til mine fronter eller andre effekttrin?
- Andre alternativer???

Men hvad mener i?? Kom med nogle gode bud.

/Thomas
TV: 60" Sharp LE636
Projektor: Sony HW55ES
Lærred: 110" HiViLux motoriseret
Front/Center: Paradigm MilleniaOne
Bag: S/A Talent
Sub 1: XTZ 10.16
Sub 2: Velodyne SPL-800i
Receiver: Yamaha RX-A3030
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu