recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Et par spørgsmål om ML
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et par spørgsmål om ML

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Et par spørgsmål om ML
    Sendt: 07-August-2012 kl. 21:35
Hej,

Når jeg har sat min eksterne harddisk til min MacBook Pro (Western Digital Passport) så kan jeg ikke tømme min papirkurv. Der er altid et ikon tilbage, selvom jeg vælger "Tøm papirkurv".

Det ser sådan her ud

Nogle der ved hvad det kan være? Det sker som sagt kun når min eksterne disk er sat til.

iTunes:
Når jeg downloader en sang, så åbnes den automatisk i iTunes. Skide irriterende. Hvordan gør jeg sådan filen IKKE åbnes med iTunes.

Redigeret af ladiesman217 - 07-August-2012 kl. 21:51
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 22:29
Prøv med "Sikker tømning" af papirkurven, det kan af og til slette sådan noget.

Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 22:34
Tak, det vil jeg lige prøve. Men det er der kun når min eksterne harddiske er sat til... Underligt...

"Sikker tømning af papirkuv: Finder kan ikke udføre handlingen, fordi nogle data i "filnavn" ikke kan læses eller skrives (Fejlkode -36)."

Har du nogen idé om hvorfor iTunes åbner og spiller downloadet sange automatisk?

Redigeret af ladiesman217 - 07-August-2012 kl. 22:42
          
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2012 kl. 23:09
det sidste kan være en indstillingen i Safari.

Safari / Indstillinger / Generelt - hvis der er hak i Åbn "sikre" arkiver efter overførsel
Venlig hilsen
KB
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 00:12
Fo faen' - tak for det. Lærer noget nyt hver dag
          
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4945
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 03:19
Hver enhed har en "skraldespand" så derfor er det først når du tilslutter den enhed hvor filen ligger i at den vises.

Jeg vil tro at du med en række unix commandoer som "rm filnavn" kan slette den.
Måske virker det også at holde ALT-knappen nede når du tømmer den, det virkede fra system 7.

Redigeret af Cyberguyen - 08-August-2012 kl. 03:19
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2012 kl. 07:49
Jeg ved ikke hvad jeg gjorde, men jeg slettede to mapper på den eksterne harddisk, og så forsvandt den der fil fra papirkurven. Totalt mystisk, men nu er den da tømt. Tak! Måske jeg bure formattere den eksterne disk engang :) ved ikke om det har nogen effekt for fremtidig brug?
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu