recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HDMI v1.3 og 3D
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HDMI v1.3 og 3D

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 15:51
Jeg brugte tidligre såden en her
http://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-2.html

og den virkede også fint med 3D til mit tv
men ligesom min matrix switch er det ikke muligt at sende billed i 3D og lyd til min reciver på samme tid gemmen HDMI
prøv at hive HDMI kablet til din reciver ud og se om det så er muligt at sende 3D billed til din projector
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Chaospling Chaospling skrev:

Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Jeg har selv en König HDMI Matrix switch 4 in 2 out HDMI 1.3 og den klarer fint 3D til mit tv, men det er ikke muligt at splitte signalet så det er 3D på tv'et gemmen det ene HDMI kabel og lyd til reciveren på det andet HDMI kabel

Netop og det tror jeg netop ikke at en v1.3 switch eller splitter kan.

Det kan så være, at den 3D-kompatible del af splitteren er hvis der kun er tilsluttet ét HDMI-kabel på udgangen...?

Alt efter hvor simpelt det er lavet, så kan du opleve problemet med den ikke kan gøre det du ønsker, da din Pioneer, groft sagt, blokerer for signalet da den ikke kan håndtere 3D signalet.

Så hvis du har 3D udstyr på både indang og begge udgange (eks. projektor +TV) så ville det virke.

DVDO Edge kan det du ønsker, årsagen til dette kan jeg ikke uddybe, men det er ikke bare et simpelt signal den splitter, det der sendes ud på den ene udgang er audio + 720p blankt video signal (siger deres hjemmeside), så der sker en eller anden seperation/behandling af signalet.
Til top
Chaospling Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Juli-2007
Sted: Denmark
Point: 553
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 15:56

Jeg brugte tidligre såden en her
http://www.av-cables.dk/hdmi-splitter/hdmi-high-speed-aktiv-forstaerker-splitter-1-til-2.html

og den virkede også fint med 3D til mit tv
men ligesom min matrix switch er det ikke muligt at sende billed i 3D og lyd til min reciver på samme tid gemmen HDMI
prøv at hive HDMI kablet til din reciver ud og se om det så er muligt at sende 3D billed til din projector

Jep det er præcis den, som jeg har. Men skulle jeg kun bruge den ene udgang, så fungerer den jo kun som forlænger og ikke som splitter. Lidt senere kan jeg dog lige prøve om det samme skulle være tilfældet hos mig.
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Jeg har selv en König HDMI Matrix switch 4 in 2 out HDMI 1.3 og den klarer fint 3D til mit tv, men det er ikke muligt at splitte signalet så det er 3D på tv'et gemmen det ene HDMI kabel og lyd til reciveren på det andet HDMI kabel

Det kan så være, at den 3D-kompatible del af splitteren er hvis der kun er tilsluttet ét HDMI-kabel på udgangen...?

Alt efter hvor simpelt det er lavet, så kan du opleve problemet med den ikke kan gøre det du ønsker, da din Pioneer, groft sagt, blokerer for signalet da den ikke kan håndtere 3D signalet.

Så hvis du har 3D udstyr på både indang og begge udgange (eks. projektor +TV) så ville det virke.

DVDO Edge kan det du ønsker, årsagen til dette kan jeg ikke uddybe, men det er ikke bare et simpelt signal den splitter, det der sendes ud på den ene udgang er audio + 720p blankt video signal (siger deres hjemmeside), så der sker en eller anden seperation/behandling af signalet.

Jeg er helt sikker på du har fat i noget rigtigt der Hans, måske også derfor mange af de første 3D Blu-ray afspiller blev lavet med 2 HDMI udgange så du havde en til tv og en til reciveren da mange sikkert på daværende tidspunkt ikke have en 3D reciver og det ikke var ligetil at splitte signalet op gemmen en splitter/switch
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af Hans j Hans j skrev:

Ok, det kan sagtens være der at problemet ligger, men årsagen til at jeg købte den splitter, var netop fordi min receiver ikke kan håndtere 3D; af den grund bliver man lidt irriteret, når man køber et produkt, som ikke kan håndtere denne oplagte situation...

Gad vide om jeg kan få forhandler til at indrømme, at det er lidt "farligt" over for kunden, at man ikke forklarer den smule dybere.
Til top
Hbar Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 16-August-2007
Point: 213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hbar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 17:07
HDMI 1.3 supporter fint 3D fra eks. bluray. Problemet er at den ikke har båndbredde til også at smide DTS-HD /True-HD og et 3D billede ud samtidig. Så kører du HDMI 1.3 med 3D, så må du nøjes med DTS og AC3 lyd, altså ingen hi-definition lydspor sammen med 3D.

Snakker vi Side-by-Side (SBS) eller Over And Under (OAU), bruger de ikke mere båndbredde end et normalt 1920x1080 billede og virker derfor også med HDMI 1.3

For at få 3D og DTS-HD/TrueHD kræver det HDMI 1.4

Håber det hjalp.
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 19:51
Pokkers, det må jeg så lige fortælle mit setup at det ikke kan, har ellers nydt det så længe det varede med 3D og HD-lyd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chaospling Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-August-2013 kl. 20:33
Oprindeligt skrevet af Hbar Hbar skrev:

HDMI 1.3 supporter fint 3D fra eks. bluray. Problemet er at den ikke har båndbredde til også at smide DTS-HD /True-HD og et 3D billede ud samtidig. Så kører du HDMI 1.3 med 3D, så må du nøjes med DTS og AC3 lyd, altså ingen hi-definition lydspor sammen med 3D.

Snakker vi Side-by-Side (SBS) eller Over And Under (OAU), bruger de ikke mere båndbredde end et normalt 1920x1080 billede og virker derfor også med HDMI 1.3

For at få 3D og DTS-HD/TrueHD kræver det HDMI 1.4

Håber det hjalp.

Jo tak, der tages i mod al den information, som jeg kan få.

I mit tilfælde må vi vel så gå ud fra, at jeg får HD-lyd og ingen 3D. Men hvad afgør det? Altså jeg har jo åbenbart muligheden for god lyd/"dårligt" billede og omvendt, og jeg ønsker netop det omvendte: at få 3D og den lyd jeg nu kan få. Kan jeg selv vælge dette et sted?

Måske jeg på min PS3 skulle vælge en lav lydkvalitet, slukke og tænde, og se om den kan finde min projektors "3D"?
Til top
godowsky Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 13-Februar-2008
Point: 357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér godowsky Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Januar-2015 kl. 12:16
Hej,
hvilken løsning endte du med, - jeg har nemlig samme opsætning og jeg tænker at det bedste må være ps3 direkte til projekter og lyd ud vis optisk til forstærker og så må man bare leve med at lyden ikke kan blive bedre. Så dårligt er det jo heller ikke ;)

Men surt at man ikke bare kan lade det løbe igennem recieveren.

vh

Godowsky

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu