|
Nyt surround system |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva så har du fået handler noget?
|
|
![]() |
|
kristoffervn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 77 |
nej, ikke endnu. Har været i hifiklubben og hørt lidt på de forskellige højtalere. Tror det ender med center: dali zensor vocal sub: sube9f front og bag: zensor1 eller lektor1.
|
|
![]() |
|
Kingofdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 28-December-2014 Status: Offline Point: 89 |
Du kan overvejer lektor 2 også
kan se den er på tilbud til 999kr nu
|
|
![]() |
|
kristoffervn ![]() Bruger ![]() Oprettet: 01-Januar-2010 Status: Offline Point: 77 |
Lektor 2 er selvfølgelig også en mulighed.
Jeg skal have kæresten med ned i hifiklubben og se hvad hun synes lydmæssigt. Jeg hørte forskellen på zensor 1 og lektor 1. Der kunne jeg godt høre lidt forskel, men er i tvivl om hvilken jeg bedst kunne lide. Jeg må indrømme at indtil videre vinder zensor 1 pga. udseendet. Synes den er lidt pænere end lektor 1, hvis man tager fronten af. Størrelsesmæssigt vinder lektor 1 dog. Men vil da lige høre lektor 2 også og tage den med i sammenligningen. Hvis jeg vælger lektor, bør jeg også vælge lektor som center? Redigeret af kristoffervn - 04-Januar-2015 kl. 11:08 |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Ja.
Det er bedst hvis diskanten/klangen er ens.
Det skal lige siges at jeg kører med forskellige mærker i front og center. Det tog noget tid at finde noget der passede klangmæssigt.
Nummer et er højttalere fra samme serie.
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Dali højttalere er klangmæssigt afstemt med hinanden på tværs af serier, så det ikke er noget problem at blande dem.
Klaus |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2123 |
Det vil jeg nu ikke tage for givet. Jeg oplevede at de ikke engang indenfor samme serie lød ens. Jeg har Dali Blue (ja ja, en lidt ældre sag), hvor udgangspunktet var 6006, 2002 og C1000. Når jeg justerede lydstyrken til højtalerne, som vist typisk foregår med hvidstøj, var der tydelig forskel mellem lyden fra 6006 og de andre, så jeg endte op med lillebror 5005 som front i stedet. Jeg har i øvrigt senere skiftet center ud med en Dali Evidence C70, som også matcher perfekt. Redigeret af Steen6400 - 04-Januar-2015 kl. 13:58 |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Vil det være fornuftigt at købe denne?
Yamaha RX-V677? Denne Yamaha RX-A830 var på tilbud til 3000, men koster nu 3500, så irriterer mig lidt at skulle købe den. Er Yamaha RX-V677 et bedre valg? Eller skal jeg vælge noget helt tredje?
|
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
hvorfor en RX-V 677 ? er den 500 kr billigere ;-)
677 er noget mindre... og springet fra en serie 6xx til 7xx er stor i lydkvalitet Der er 2 modeller spring mellem 677 og 830 ... dog er 677 en nyere model.. men prisen på 830 har jo være tæt på 7-8k 1. RX-A 830 gl. model ellers 840 2. RX-A 740 3. RX-V 777 4. RX-V 677
Redigeret af rotelman - 09-Januar-2015 kl. 12:20 |
|
![]() |
|
Tak. Det var var fordi den var 500 kr billigere :)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |