recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ØV - Google dropper iGoogle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

ØV - Google dropper iGoogle

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: ØV - Google dropper iGoogle
    Sendt: 04-Juli-2012 kl. 10:06
Jeg har netop modtaget besked om, at Google næste år dropper iGoogle. Man henviser istedet til diverse apps og widgets. 

Er jeg den eneste, som synes at det er en rigtig dårlig beslutning Google der har taget?
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1840
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 10:18
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Point: 296
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bird Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 10:42
Enig med OP. Jeg er daglig bruger i iGoogle og det er et fremragende stykke værktøj. Har min GTD-liste, min mailbox, kalender og google bookmarks på min forside. 

Til top
dynrambo Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Januar-2010
Point: 115
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dynrambo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 10:58
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Enig med OP. Jeg er daglig bruger i iGoogle og det er et fremragende stykke værktøj. Har min GTD-liste, min mailbox, kalender og google bookmarks på min forside. 

+1

Jeg synes også det er en skam...nogen der kender et alternativ?
Et program/tjeneste der virker på PC, iPhone og iPad og læner sig op af det samme layout som iGoogle?

Der er selvfølgelig Google Reader, men den har efter min mening et dårligt layout...
Flipboard er rigtig godt, men er desværre ikke udviklet til PC...

Til top
BigBen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Marts-2006
Point: 165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BigBen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juli-2012 kl. 12:22
Lad os håbe, at der inden nedlukningen af iGoogle fremkommer brugbare alternativer. 

Hvis der er nogen som allerede nu kender til sådanne alternativer, så lad det endelig komme frem.
Til top
pegl Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juli-2011
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pegl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 13:43
Der er en underskriftindsamling imod lukningen af igoogle igang
HER: http://www.change.org/petitions/google-don-t-kill-igoogle
Til top
keldp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-August-2008
Status: Online
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér keldp Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 08:12
Jeg synes også det er en meget dårlig ide at lukke igoogle.Det er svært at undvære.
Tv: LG 65" B1 Receiver: Marantz sr 7011
CD Afspiller : YAMAHA CDX-890
BLU-RAY : Panasonic DMR-UBC80    Højtalere
Front : Dali, Mentor 5
Center: Dali Suite C 0.8
Bag:Dali Suite Rear.
Sub: Dali S 12.
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Februar-2008
Point: 857
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dreamz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 09:06
Jeg bryder mig nu ikke så meget om iGoogle, der minder mig om de mastodont-portaler, man så omkring årtusindskiftet. Men der er masser af alternativer, når nu Google har valgt at droppe tjenesten:

Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Point: 1220
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Roland Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 21:30
Syn's det er ærgeligt og ret så typisk, at når noget for en gang skyld funker efter hensigten, så skal der nok komme en eller anden karl smart idé fra en eller anden wannebe smart guy i udviklingsafdelingen.

Tingene skal jo partout helst ikke være for enkle og såkaldt umoderne. Hellere noget nyt fancy, hvor der ikke tænkes så meget på brugernes ønsker. Både en sørgelig og trist tendens !

Et andet tydeligt eksempel på dette, er Microsoft Office's brugerflade. Som er gået fra at være nogenlunde simpelt og brugervenligt. Til et produkt hvor et meget lidt brugervenligt menusystem + diverse fancy ting er med til, at ganske alm. brugere ikke gider dette program.
Ville være lækkert, hvis de der unge udviklere en gang i mellem, lige stoppede op og lige tænkte sig om en ekstra gang ! Især over hvem det er, de udvikler til !
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu