|
Manglende kanaler på Samsung T24A550 |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Funkmeizter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-December-2011 kl. 22:14 |
|
Hej
Efter kanalomlægningen mangler jeg 3+ HD, Kanal 4 og 6'ern HD på mit Samsung T24A550 i soveværelset. Har indlæst kanaler på alle tænkelige og mulige måder. Det der kommer tættest på at give mig alle de korrekte kanaler er når jeg indlæser med flg. indstillinger: Netværksid: 100 Frekvens: 143000 KHz Modulation: 64 QAM Symbolfrekvens: 6875 KS/s Det skal siges at jeg også har et Sony KDL-4EX500 og en Yousee boks med HD, og der går de kanaler jeg mangler fint igennem ![]() Så hvorfor pokker står der bare, at der er Svagt eller intet signal på de pågældende kanaler på Samsungen? Det sære er, at den fint aflæser programinformation - der er bare ikke noget billede! Håber der er nogen som kan kaste lidt lys over det... |
||
![]() |
||
Der Alte ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2011 Status: Offline Point: 367 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Mit bedste bud er, at signalet er for svagt eller der er for meget støj på således, at Samsung-TV'et lige netop ikke kan genkende billedet. Forskellen på succes og fiasko med digitale kanaler er hårfin.
Forslag: Kontroller alle kabler og kabelforbindelser til TV'et. Prøv evt. at indsætte en antenneforstærker. |
||
![]() |
||
Funkmeizter ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 21 |
|
Jeg prøver at teste tv'et og kablet det er forbundet med, på det andet antenneudtag hvor Sony'et er tilsluttet og alle kanaler er indlæst OK.
Det undrer mig bare, når signalet på alle de andre kanaler som indlæses på Samsung'en, er helt i top...
|
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
|
Bruger du forstærker?
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
|
Nej, bruger ingen forstærker.
Men samtlige kanaler der virker på begge tv, melder fuld signalstyrke.
|
||
![]() |
||
joern.loenborg ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2006 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 6994 |
|
Nogle gange ødelægger en forstærker signalet og andre gange kan den være nødvendig. Efter de seneste opdateringer af kabelnettet, måtte jeg fjerne forstærkeren til mit Samsung TV, da signalet blev for stærkt.
|
||
Mvh.
Jørn Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000 BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand. |
||
![]() |
||
Robi_super ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 19-Maj-2012 Sted: København Status: Offline Point: 4 |
|
Har det præcist samme problem, hvad skal jeg gøre?
Bor i lejlighed og ved ikke om jeg har en forstærker? Redigeret af Robi_super - 19-Maj-2012 kl. 18:27 |
||
Robert
|
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
Hvad så de øvrige kanaler i Mellem- eller Fuldpakke? Virker de? Eller har du kun Grundpakken?
|
||
![]() |
||
|
Bedre sent eller aldrig. Du ref. til et indlæg fra 05. december 2011.
![]() |
||
Mvh.
||
![]() |
||
bruger udmeldt 23 ![]() -- ![]() Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
|
nåh... Den havde jeg ikke lige set komme! Måske, jeg skulle ændre brugernavn til "MR Slow"...
|
||
![]() |
||
|
Hov...! Fik ikke lige lukket den her, kan jeg se
![]() Jeg testede ved at tage min T24A500 ovenpå hvor alle kanalerne fungerede upåklageligt, og satte det til stik og kabel - og vupti, så var alle kanalerne der. Skiftede kablet ud med det jeg brugte nedenunder - så manglede kanalerne også ovenpå. Konklusion: Kablet var tilsyneladende ikke tilstrækkeligt skærmet, så jeg købte et nyt dobbeltskærmet antennekabel - og så var alle kanaler også nedenunder
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |