recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fladskærms TV til forældrene
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFladskærms TV til forældrene

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
DanniS Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 22:34
Ja min kom igår til karrebæksminde igår, men der kunne jeg ikke nå og hente den, og prisen steg lige 200 igen idag, men dør jeg nok ikke af. Tror heller ikke jeg kommer til at fortryde købet for det virker som et ret godt tv selv med ret lave indtillinger. Mit lå nu ned alligevel på vej hjem og på kassen er der også en pil op hvor fronten ligger opad når kassen ligger ned. kørte nu også ganske pænt.
Til top
latz69 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-August-2006
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2006 kl. 23:04

okay - så tror jeg da også at jeg vil have et før det stiger yderligere

Der er 2 eksperter herinde der anbefaler det ---> burde være en rimelig garanti

Til top
Pedefup Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 14:54
Halløj

Ville bare lige følge op på den her tråd.

Vi afventer at TC åbner forretning i København og checker Panasonic'en ud. Det lyder virkelig som det der skal til.

Jeg har brug for noget forståelse omkring opløsningen. Når jeg tænker på opløsninger, tænker jeg på computerskærme. CRT og LCD skærme der kan vise en specifik opløsning. Typisk kunne CRT skærmen vise nogle meget voldsomme opløsninger og var egentlig mere begrænset af elektronikken end af billedrøret. LCD skærmen er i sagens natur begrænset af antallet af krystaller på højde og på langs af skærmen.
Hvordan fungerer det med plasma? Når opløsningen på det pågældende TV er 1024x768, så er det ikke nok til at vise et 720p signal der er 1366 punkter bredt? Eller misforstår jeg noget her fordi plasmaskærmen arbejder anderledes?

Cheers. Pede.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2006 kl. 15:29

Oprindeligt skrevet af Pedefup Pedefup skrev:

Jeg har brug for noget forståelse omkring opløsningen. Når jeg tænker på opløsninger, tænker jeg på computerskærme. CRT og LCD skærme der kan vise en specifik opløsning.

Der er ret stor forskel på CRT vs LCD for så vidt angår opløsning. LCD kan -- modsat CRT -- principielt kun vise en opløsning; alle andre inputs skaleres til panelets opløsning.

Det samme gælder plasma. 1024x768 er fint til 42". Hvis et 720p signal skal vises, skal der skaleres fra 1280x720 til 1024x768. Det samme skal man på et LCD, hvor opløsningen typisk er 1366x768.

Hvis jeg var dig, ville jeg glemme alt om opløsningen og kigge på billedet.

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu