recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DropBox Vs. SkyDrive
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DropBox Vs. SkyDrive

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DropBox Vs. SkyDrive
    Sendt: 01-Maj-2012 kl. 16:38
Har kigget lidt på disse 2 Cloud udbydere og har svært ved se hvor man ikke KLART skulle vægle SkyDrive frem Dropbox på prisen for ekstra Cloud-plads! 100Gb hos Skydriver koster 280kr/år og Dropbox $99 aka 560kr/år....

Eller kan Dropbox noget virkelig genialt som jeg ikke har kunne gennemskue....??
Vil primært bruge det til billeder og dokumenter da jeg har iTunes Match til alt mit musik.
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2012 kl. 21:58
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 10:11
Efter at have læst den artikel og komentarerne på Version2 er jeg gået i gang med at prøve Wuala.
5 GB gratis, 20 GB 29€, 50 GB 69€, 100 GB 119€. 
Det er 218, 518, 894 kr om året.

Det er europæisk (ligger i Svejts).
Venlig hilsen
KB
Til top
HH2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-December-2009
Point: 190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HH2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 20:00
Ellers prøv at kigge på www.one.com
Deres sky virker rigtig godt.

Der kan du få 30gb for 24kr i måned +75kr om året.

Dertil får du en god mail server og mulighed for en hjemmeside.

HH2
Tilsalg på DBA
http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-426537/
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Point: 956
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stay_Bamboocha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2012 kl. 21:53
Tager sgu Skydrive, det har support for alle, næsten alle, enheder - ihvert fald dem jeg skal bruge og dem i min omgangskreds. Og så den OKAY billig......
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Tager sgu Skydrive, det har support for alle, næsten alle, enheder - ihvert fald dem jeg skal bruge og dem i min omgangskreds. Og så den OKAY billig......
Skydrive er ikke for alle. Se her:

Microsoft bestemmer hvilke billeder der ikke må være der.
Venlig hilsen
KB
Til top
hyperb0le Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyperb0le Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 09:37
@Brixen: De har vist ikke noget at lære hinanden. Google Drive og Skydrive har tilsvarende krav til det materiale du lægger op:
http://www.theverge.com/2012/4/25/2973849/google-drive-terms-privacy-data-skydrive-dropbox-icloud

Redigeret af hyperb0le - 03-Maj-2012 kl. 09:42
Til top
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Point: 909
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Splinten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 16:41
Mht. sikkerhed: krypter filerne i en container, inden de lægges i clouden.

F.eks. http://www.ghacks.net/2012/02/23/datalocker-file-encryption-for-windows-mac-ios til Windows/Mac/iOS, eller free open-source http://www.truecrypt.org til Windows 7/Vista/XP, Mac OS X og Linux. Har ingen erfaring med førstnævnte, men TrueCrypt fungerer glimrende. Der findes endda en App (Disk Decipher), som kan bruges til at dekryptere TrueCrypt-containere i iOS.
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af hyperb0le hyperb0le skrev:

@Brixen: De har vist ikke noget at lære hinanden. Google Drive og Skydrive har tilsvarende krav til det materiale du lægger op:
http://www.theverge.com/2012/4/25/2973849/google-drive-terms-privacy-data-skydrive-dropbox-icloud

Derfor vil jeg også prøve en europæisk tjeneste - Wuala - i stedet for de amerikanske. Wink

Venlig hilsen
KB
Til top
hyperb0le Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Maj-2012
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hyperb0le Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 18:07
@Brixen: lyder fornuftigt - meld gerne tilbage, når du har dannet dig et godt indtryk
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2012 kl. 21:45
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Derfor vil jeg også prøve en europæisk tjeneste - Wuala - i stedet for de amerikanske. Wink

Det hjælper jo kun, hvis data ikke lagres eller passerer USA:
http://www.wired.com/threatlevel/2012/03/ff_nsadatacenter/all/1

/ask

Redigeret af jacobask - 03-Maj-2012 kl. 21:46
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu