recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på kanal 5.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på kanal 5.

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 19:36
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

Oprindeligt skrevet af pilehave pilehave skrev:

Så vidt jeg ved sendes TV3 og lignende lort fra England pga. at de så kan lave reklmeblokke inde i udsendelserne - og ikke fordi det er dyrere at sende fra DK.
Der er vist også noget med at de så kan reklamere for alkohol og spiritus. Men det har jeg ikke helt forstået, da jeg da også mener at TV2 sender reklamer for fx påske- og julebryg.

Ja det er så logisk man må ikke bande, men man må godt se reklamer for alkohol, det er så dobbeltmoralsk, jeg kan ikke dø af at bande, men jeg kan dø af druk. Og hvad hjælper den censur på ? Engelske børn bander rigtigt meget så der har det ikke hjulpet, men at tro de nu kan frelse danske børn med censur Confused  Stop det censur.
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 22:46
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Jeg forstår dog ikke hvorfor der i visse programmer også censureres på Zulu, da de så vidt jeg ved sender fra Danmark.
Er der tale om danskproducerede programmer?

Hvis de er udenlandske, er de måske censurerede, allerede inden TV2 får fingrene i dem.

Iirc er programmerne udenlandske, men da censuren jo kommer på senere, så bør det da ikke være et problem at få en kopi uden censuren.
Det kræver da, at producenten har gidet fremstille sådan en kopi.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 01:31
Nu er det ikke helt unormalt at man laver flere udgave af samme program, som tage hensyn til div. landes censur Thumbs Down
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 19:20
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Nu er det ikke helt unormalt at man laver flere udgave af samme program, som tage hensyn til div. landes censur Thumbs Down
Ved du, at det er sket med de programmer, der omtales her?
Til top
Optimator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 15:37
Jeg ser slet ikke danske programmer på Kanal5 længere, og det er på grund af censuren. Det er det mest tåbelige tiltag jeg har været ude for - hvad sker der for dem???

Faktisk er UK næsten værre end USA med tåbelig lovgivning inden for TV og lign.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 15:46
Til middag hos på TV3 sendes også kl. 19, jeg mener ikke at der er censur der, er der?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 16:05

til sidst skal man vil betale for hver bip lyd.

efter den sidste prisstigning fra canal digtial er det slut for mig og se betalingstv.
udover den almindelige licens. Øv ingen HD kanal, men så må man købe en ekstra blu-ray. 
Men ser ikke tv hele dagen, så det giver en begræsning på hvad man når og se
så kan de lave al den censur de har lyst til, kvaliteten på mange af dem er ikke meget værd i forvejen. hverken billede eller indhold

Redigeret af xcardman - 10-April-2010 kl. 16:06
Til top
Optimator Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 29-Oktober-2009
Point: 18
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Så vidt jeg mindes er det fordi det broadcastes fra England og der må man ikke sige sådanne ukvemsord.

Og det skal så ødelægge en tv udsendelse i Danmark Dead det er bare for meget. Men alle de Armerikanske film samt CSI mm der bander de jo som en i helvede (unskyld bip) det er jo så godt nok ikke på dansk. Det er jo tæt på at hvert tiende ord er et bip.

Der bliver skam ikke brugt bandeord i de "pæne" amerikanske serier som Numb3rs, House og CSI. De ved jo godt det lyder af lort med alt det bipperi. 

Det er meget irriterende. Det må være på tide at censurere censuren.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-December-2004
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Optimator Optimator skrev:

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Så vidt jeg mindes er det fordi det broadcastes fra England og der må man ikke sige sådanne ukvemsord.

Og det skal så ødelægge en tv udsendelse i Danmark Dead det er bare for meget. Men alle de Armerikanske film samt CSI mm der bander de jo som en i helvede (unskyld bip) det er jo så godt nok ikke på dansk. Det er jo tæt på at hvert tiende ord er et bip.

Der bliver skam ikke brugt bandeord i de "pæne" amerikanske serier som Numb3rs, House og CSI. De ved jo godt det lyder af lort med alt det bipperi. 

Det er meget irriterende. Det må være på tide at censurere censuren.

Nej de ved ikke det lyder godt, men da de serier bliver vist på ikke kodede kanaler såsom NBC, CBS, ABC o.lign, så er de underlagt ganske strenge regler for hvad der må siges og vises.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu