recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af 32" LCD TV til ca. 7000 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKøb af 32" LCD TV til ca. 7000 kr.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 07:56

Hej.

Benz... SONY laver jo også produkter af høj kvalitet, nok ingen tvivl om det.
Og forskellen på det omtalte 32S2000 og det lidt dyrere 32V2000??? Hmmm, der mener jeg nu at der noget mere end blot en form for "backlight" i det dyre.
Jeg mener nemlig også at billedbehandling-elektronikken er forbedret.
Ihvertfald synes jeg det er rimelig nemt at se forskel på billedet de to modeller leverer, desuden er der jo også designet, men der er en smagssag, hvad man der bedset kan lide.

Diamant... Jamen så er det jo nok en skærm med indbygget DVB-T tuner du skal se efter. Og de kommer jo også lige så langsomt nu, fra de forskellige fabrikanter, efterhånden som nye modeller dukker op.
Men, kan ZULU egentlig ikke kun fanges på en Parabol-ant.???
For er det tilfældet, kan du da vist alligevel ikke bruge DVB-T tuneren.

Ja, jeg ved det ikke lige, jeg er jo koblet på kabel-TV, så jeg tænker slet ikke i de baner.  

Jeg vil dog vove den påstand, et med normalt "gammeldags" analog-signal, der giver JVC'en absolut de bedste og skarpeste billeder, ihverfald for skærme i prisklassen op til 15000 kr.
Ihvertfald er der under ingen omstændigheder mere "slør" ved hurtige bevægelser, end hvad mit gamle "Luxus" Philips 100 Hz TV, også kunne finde på at lave.
Min bror's SONY S2000, der iøvrigt kører på samme ant.-anlæg, er tydeligt ringere end mit JVC.

Toshiba'en ja, det lyder altså også til at være virkelige gode apparater... Men jeg kender den altså kun af omtalen de har fået herinde.

Tilføjet efterfølgende...

Kom i tanke om... At noget helt andet er jo så... Kan det med dit behov og forbrug af Tv-programmer, overhovedet betale sig at ofre så mange penge på en "flad"???

Har du pladsen til et CRT-TV, så er billedkvaliteten jo absolut lige så god, og så er de jo meget billigere.
Se bare i BILKA i denne uge, var det ikke 3900 kr. at de skulle have for et 32" 100 Hz JVC-TV??? Jeg tror det.
Okay, du skal jo så godt have den omtalte DVB-T Box stående, men der er jo så også minimum 5 til 6.000 kr- at spare.

Forresten, du skrev tidligere om den ekstra Remote du i så fald skulle have liggende... Men, med denne kan/skal du jo styre det meste (ved normal daglig brug) på dit TV, så den originale Remote til TV'et nærmest bliver reduceret til kun at skulle bruges til at tænde og slukke TV'et med, og til justeringer i TV'ets menuer.
Og så især, når du kun ser de nævnte prog. vil det blive tilfældet.

Redigeret af Pokerface - 27-November-2006 kl. 08:22
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 22:21
Forskel på Sony

Ja, der er noget Live Creation Color.

Jeg har i hvert fald bestilt Sony KDL-32S2030 nu. Jeg er nu sikker på jeg bliver godt tilfreds med det. Men jeg skal da nok lige skrive herinde, hvad jeg synes om det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 06:37

Hej "Benz".

Okay og tillykke med det så.

Mvh. Frede.

Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 19:58

Hejsa

Lige for at vende tilbage til den der DVB-T debat, jeg er 99% sikker på at alle antenneforeninger store som små SKAL udsende det (indtil videre eneste) digitale mux vi har i DK (som indeholder DR1, DR2, TV2 og noget hørehalløj), og det får mig til at tænke på, det ville da være en fordel hvis man køber en fladskærm med indbygget DVB-T boks (ja ja den er sikker billigere end en løs ved siden af) ja man dermed i det mindste får 3 kanaler (måske også de mest seete) i digital kvalitet. En anden løsning er som andre her også skriver at få det såkaldte digitalte spejl, altså alle ens kanaler (nok kun den store pakke) ind som DVB-C og på den måde alle kanalerne digitalt, men det kræver en ekstra boks (fjernbetjening) samt koster også ekstra (vist nok omkring 100,- pr. mdr.) kender dog kun til det via Stofa og TDC.

Så alt i alt, mener jeg da godt at der kan være lidt fornuftigt i at kigge efter et tv med DVB-T boks da man selvom man evt. har kabel-tv stadig kan benytte den.

Et helt andet problem kan så komme om nogle år, når vi får mux 2,3 osv, for hvilken kodningsform får de (Conax er mit bud) men det kræver lige at ens nye tv (med DVB-T) så kan udvides med et CA modul til kodningssystemet........!

Nej, livet er ikke let. Tænk dengang et tv var et tv og man blot skulle ta' stilling til størrelse og tekst-tv eller ej........!  

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 20:24

Hej "Foss".

Jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt så meget med på det område her på det sidste... Men jeg syntes nemlig også at jeg havde forstået, at de skulle sende "Digi-TV" ud, så alle kunne fange det.
Men fakta er, at jeg endnu iKKE har kunnet finde en eneste større antenneforening eller kabelnetforening der gør det... Ihvertfald ikke som DVB-T. Og de gør det altså heller ikke her hos os.

Sidst jeg forhørte mig, fik jeg at vide, at signalet lå der som loven krævede, men at jeg for at få det ind i stuen, skulle købe en Stofa-godkendt DVB-C modtager (vist nok kodet), og den kostede dengang mener jeg, omkring 2300 kr... Eller også kunne jeg leje den, men jeg kan ikke huske hvad dèt så kostede pr/md.
Men det var ihvertfald noget jeg ikke ville betale udover de ca. 2600 kr vi årligt, i forvejen betaler i antenneafgift.

Jeg har forresten næsten lige prøvet at sætte min externe DVB-T modtager til antennestikket, men der er intet signal. så altså her hos os, kan man ihvertfald ikke bruge den.

Redigeret af Pokerface - 28-November-2006 kl. 20:29
Mvh. Frede.

Til top
Foss Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2005
Point: 392
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 20:53

Hmmm det forstår jeg ikke helt, er ret sikker på at de SKAL sende det ud som DVB-T ukodet, jeg har Dansk kabel-tv og de gør det, tror jeg da nok, for jeg ikke prøvet det endnu, har nemlig Viasat ved siden af, så har det digitale billede derfra, men skulle måske prøve af finde en DVB-T boks og afprøve det. OG SÅ mener jeg at der kunne være en mening med at købe en fladskærm med DVB-T tuner.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 21:22

Hej igen "Foss".

Ja okay, jeg var så af samme opfattelse... Men jeg kender en del mennesker, jævnt fordelt i det meste af landet, som er tilsluttet Fællesant. hvor Stofa leverer signalet, og ingen af de steder er det altså muligt at få de 3 danske Digi-stationer ind via. DVB-T.

Jeg har så her lige nu, under vores "skriverier", været inde og kigge på vores antenneforenings hjemmeside.

Og der er så sent som igår sat en skrivelse ind, hvor der oplyses at man nu fremover kan tage de 3 Digi-stationer med en DVB-C modtager.
Men (for et "men" er det synes jeg) man kan så vidt det da fremgår af teksten, kun købe den hos en af vore lokale forhandlere, og man skal huske at fortælle, at den skal bruges til Stofa-kabelnet, hvis man vil være helt sikker på, at den virker korrekt.
Og netop dette, synes jeg stadig lyder lidt som om at der er en form for kodning el andre forhindringer indbygget i modtageren.

Og selvfølgelig kan man da aldrig vide, men formanden er Advokat, og kassereren og en af bestyrelsemedlemmerne er begge ansat som ingeniører på Teknisk forvaltning her i byen. Og en fjerde er Politibetjent.
Så normalt går man jo ud fra, at lovene følges.

Redigeret af Pokerface - 28-November-2006 kl. 21:24
Mvh. Frede.

Til top
Benz Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Maj-2005
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2006 kl. 22:11
Så har jeg fået mit Sony fjernsyn, og er umiddelbart godt tilfreds. Dog skal jeg rode lidt med indstillingerne kan jeg se.

Dog er jeg stødt på et problem, som nok virker meget enkelt for jer, men jeg fatter sgu hat af det.

Såvidt jeg ved, er DR gået over til at sende i 16:9 format, og jeg har følgende indstillinger at vælge i mellem:

14:9, 4:3 Zoom og Smart.

Smart skulle gøre, at den automatisk viste det bedste billede, men når jeg f.eks ser DRs tv-avis, så retter den sig hen på Zoom. Når der så vises indslag, kan den skifte over på 4:3 hvilket er meget generende.

Nogle gange viser den også en bjælke for oven og for neden, selvom den står til Smart - men sætter jeg den til Zoom er det væk.

Er der nogen der kan forklare dette fænomen for mig?
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu