|
Skærmning af mikrofon - udendørs |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Juli-2015 kl. 23:39 |
Hej
Jeg har en udendørs mikrofon som anvendes til IP-kamera, men der er meget støj på "linjen" og det er ikke vindstøj. Kan jeg selv skærme ledninger til mikrofonen i håbet om at det hjælper ? |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du bør først finde ud af hvad slag støj der kommer.
Er det elektrisk eller kommer det fra microfon ? Der kan købes skærmet netkabel |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Hvis du tager et billede af kamera og mikrofon er det nemmere at hjælpe.
Evt skrive hvilken type det er. Der kan være utallige fejl muligheder. |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Ved træk af lange mikrofonkabler er det bedst at de er balanceret tilsluttet, men det er naturligvis ikke sikkert, at det kan lade sig gøre enkelt med dit grej. Så som Mufti skriver, du må skrive noget mere info, gerne mærke og typenummer for udstyret, evt. billeder.
|
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
|
stonefox ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 104 |
Hej Tak for jeres svar. Her er det link/URL til den Udendørs mikrofon, kamera og lydoptagelser jeg har lavet af Kamera 1 og 2. Hvoraf 2 er den med langt mindst støj.
Håber det kan hjælpe til at finde en løsning Link til microfon http://www.ebay.com/itm/Mic-Audio-Mini-Spy-Hidden-Microphone-for-CCTV-Security-Surveillance-Camera-DVR-/281752698453?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4199c4fe55 Link til kamera http://golbong.dk/product_info.php?products_id=29 Link til optagelser af lyd kamera 1 http://www.gratisupload.dk/f/8snbwcfh60/ Link til optagelser af lyd kamera 2 http://www.gratisupload.dk/f/8sncgph7xr/ |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
Mufti ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Lyd 1 kan jeg ikke lige greje.
Lyd 2 er præget af vindbulder og en lavfrekvent brummen. Det kunne godt være støj fra strømforsyning. Hvordan og til hvad er mikrofonen tilsluttet?
|
|
![]() |
|
mvh Steen Mikkelsen |
|
![]() |
|
Vindbulder kan du fjerne med en hjemmelavet vindhætte. Brug noget skumgummi og lav et overtræk af en nylonstrømpe. Den sættes nemt fast med ståltråd eller elastik.
Jeg gætter på at den mikrofon der er tæt på strømforsyningen larmer mest. Det er sandsynligvis strømforsyningen der er problemet. Step up strømforsyninger støjer meget. Løsningen kunne være at sætte ferrit kerne på kablet. Eller måske en elektrolyt. Men her er jeg ikke klog nok, så jeg sender den videre.... |
|
![]() |
|
huntiedk ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2006 Sted: København Ø, DK Status: Offline Point: 725 |
Enig med Mufti om vindbulder - prøv med en vindhætte.
Ud over dette er der noget elektronisk støj på 1'eren, som kan komme fra switchmode-strømforsyning, og brum på 2'eren, som kan ha' forskellige kilder. Du kunne i første omgang prøve at give mikrofonerne strøm fra et 9V-batteri i stedet for den fælles strømforsyning. Hvis det forbedrer lyden, vil det være nødvendigt med en renere strømforsyning til mikrofonerne (kan formentlig klares med et RC-filter eller lignende). Den andel del kan være kablingen mellem mikrofon og forstærker (sort kabel med grønne muffer på dit billede) - er det et skærmet kabel? Og hvor langt er det? Edit: Rettet tastefjel fra smartofonen ![]() Redigeret af huntiedk - 22-Juli-2015 kl. 13:14 |
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |