recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forbinde  soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forbinde soundbar

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Status: Offline
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forbinde soundbar
    Sendt: 13-August-2015 kl. 13:20
Jeg har tænkt mig at købe noget for at forbedre lyden fra min fladskærm.
Jeg har et Panasonic plasma, men en boks med DVB T2, så jeg kan se TV fra Boxer.
Vil det give en hørbar forskel, om jeg tilslutter en ekstern lydenheder til enten boksen eller fladskærmen?
Teoretisk er der måske lidt at vinde ved at tilslutte en soundbar til boksen - men så mangler den gode lyd jo ved afspilning fra Blu-Ray og Apple TV. Det letteste er sikker at forbinde fladskærmen til en soundbar, og er det kun på papiret og i teorien man mister noget i lydkvaliteten?
Steen
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 13:42
Det eneste kan blive noget med at via dit tv kan der ikke sendes 5,1 lyd

Kan det videre sende 5,1 lyden er der intet tab.

Men mange eller de fleste v sender kun 2,0 lyd ud fra eksterne kilder

Ikke noget du måske kan høre. alt efter hvilken soundbar du vælger

Redigeret af hansie - 13-August-2015 kl. 13:42
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 14:08

Med en Soundbar så er det jo p..... ligegyldigt med lydformatet, om det er PCM, DD2.0 eller 5.1, da det selv sagt.ikke er Surround.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 16:11
Oprindeligt skrevet af isteen isteen skrev:

Jeg har tænkt mig at købe noget for at forbedre lyden fra min fladskærm.
Jeg har et Panasonic plasma, men en boks med DVB T2, så jeg kan se TV fra Boxer.
Vil det give en hørbar forskel, om jeg tilslutter en ekstern lydenheder til enten boksen eller fladskærmen?

Nej

Sådan lige for at få noget at tænke over:
Hvilken fjernbetjening vil du bruge til at justere volumen med.

Digtalboksens, fjernsynets, eller soundbarens?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
isteen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-September-2005
Sted: Randers,Denmark
Point: 713
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isteen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-August-2015 kl. 18:32
Tak for alle inputs.
Mht. fjernbetjening, så er det jo noget rod jeg har været ude i før.
Jeg har før haft en soundbar, sammen med Canal Digital og en fladskærm, gav det hurtigt et større arsenal af fjernbetjeninger. Jeg prøvede forskellige løsninger, inkl. en multifætter fra Harmony. Det blev aldrig rigtigt optimalt.

Jeg har kigget lidt på hvad der findes i Hifi-klubben af soundbars - og deres dims man sætter sit TV på.
Alle kan tilsyneladende betjenes med den fjernbetjening man bruger til sit TV, og det er jo rart.
Den lyddims man bare sætter sin skærm på, er muligvis nok til almindeligt TV-forbrug
Steen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu