recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp Til at afgøre hvilken receiver der er bedst.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hjælp Til at afgøre hvilken receiver der er bedst.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
moonduck Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 21-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moonduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp Til at afgøre hvilken receiver der er bedst.
    Sendt: 15-December-2014 kl. 11:08

Hej …

Jeg har brug for nogens vurdering…. Til at afgøre hvilken receiver der er bedst.

Da jeg trænger til at få udskiftet min gamle, da den er blevet godt slidt pga. små børn, pilfingre osv. Volume knappen gået i stykker..

Så har jeg fundet et godt tilbud på denne Receiver Yamaha HTR-2067- http://in.yamaha.com/en/products/audio-visual/av-receivers-amps/htr-2067_black_g/?mode=model

Er overstående bedre end denne her? Eller

Yamaha HTR-5830” http://usa.yamaha.com/products/audio-visual/av-receivers-amps/htr/htr-5830_silver__u/

Til top
jacobthor91 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2012
Sted: ikast, danmark
Point: 673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 11:48
hvorfor lige de 2?

det ser ud som om det er noget der er udgået for mange år siden, den ene understøtter ikke hdmi, og ingen af dem ser ud til at kunne håndtere DTS HD Master eller Dolby True HD. ?

HTR-5830 har heller ingen hdmi support? 

hvad er dine krav egentlig til den kommende receiver?
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moonduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 12:34
Hej Jacob... 

Den model jeg har nu er denne .... HTR-5830 ... 

Vil så gerne vide om den HTR-2067 har bedre egenskaber ( lyden osv. ) 

om det kan betale sig at ud skift fra 5830 til 2067

mvh jonas
Til top
Bruger udmeldt 35 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 28-Juli-2008
Point: 3673
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 35 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 12:49
nej det kan ikke betale sig lydmæssigt..

htr-2067 er strippet for alt hva der hedder lækkerier..

det er entry level når det er lavest..!!!

spar nogle flere penge op og køb en ordentlig "motor" til dit setup..

Redigeret af strecker - 15-December-2014 kl. 12:49
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 12:50
jamen hvis den du har nu ikke fungere optimalt vil det jo altid kunne svare sig at skifte den ud. men lige om jeg ville skifte den ud til den du linker til ved jeg ikke. jeg ville nok selv vælge noget af en lidt bedre kvalitet og med flere muligheder, men igen det er min mening.

men hvad skal den kunne den nye du skal have fat i?

snakker via remote via telefon, de nyeste lydformater (dts hd, dolby true hd, atmos) 
er vi ovre i spotify, airplay osv osv.?

eller noget helt tredje?

det er jo en jungle at rode sig ud i lige nu:)

men ja den nye du linker til er bedre til de nyere digitale formater, og understøtter også hdmi osv.

men hvad skal du give for den nye? tænker lidt at en tur i hifiklubben eller andetsteds kunne gavne dig endnu mere:)
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moonduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 12:59
Vi været fint tilfreds med den gamle ... til vores formål... ( den er vel også en skrabet "receiver" )

Det er primært børnefilm der kører på den..

Så hvis den kan levere den samme lyd kvalitet som den gamle..

Vi kunne også godt bruge mulighederne for 5.1 lyd igennem HDMI fra de forskellige enheder ps4 og vores XBMC PC .... 

Det er hovedsageligt børn der ser film og spiller på tv / lydsystemet..

Vil bare gerne vide om den nye "HTR-2067" kan levere den samme lydkvalitet osv. som HTR-5830 

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moonduck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 13:05
* eller bedre

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobthor91 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2014 kl. 23:34
det bør den kunne:)
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 01:53
Hvad er budgettet? Så kunne det jo være muligt at finde et alternativ. For den 2067 du har fundet dig der, er sgu ikke mange potter pis værd :S
Til top
flunk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-November-2014
Sted: Danmark
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér flunk69 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2014 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af moonduck moonduck skrev:

Vi været fint tilfreds med den gamle ... til vores formål... ( den er vel også en skrabet "receiver" )

Det er primært børnefilm der kører på den..

Så hvis den kan levere den samme lyd kvalitet som den gamle..

Vi kunne også godt bruge mulighederne for 5.1 lyd igennem HDMI fra de forskellige enheder ps4 og vores XBMC PC .... 

Det er hovedsageligt børn der ser film og spiller på tv / lydsystemet..

Vil bare gerne vide om den nye "HTR-2067" kan levere den samme lydkvalitet osv. som HTR-5830 

Du kunne jo også overveje en Pioneer VSX-529, den koster kun 1980 kr. Hvis prisen er vigtig for dig. http://www.komplett.dk/pioneer-vsx-529-k-receiver/819079?cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6#!tab:extra
TEST af Pioneer VSX-529 http://www.areadvd.de/tests/test-pioneer-5-2-mehrkanal-receiver-vsx-529-k-kleinpreis-akustiker-im-huebschen-gewand/

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu