|
Valg af nyt 5.1 Surround system |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-December-2014 kl. 16:27 |
Jeg er på udkig efter et nyt surround system til vores TV (Samsung 55H7005). Vi har et par Sonos højtalere, som vi bruger til (stille baggrunds)musik, så vores surround system skal kun bruges til film og TV. Faktisk er alle features som Spotify Connect, AirPlay osv. irrelevante, så det er ikke noget jeg vil betale ekstra for.
Jeg har været forbi Hi-Fi Klubben og kigget/lyttet til følgende:
Jeg har ikke lige den endelige pris, men det vil kunne fås for omkring 6.000 kr. Spørgsmålet er så, om det er noget andet jeg burde overveje i stedet til ca. samme beløb? Bl.a. har forstærkeren en masse features, som jeg nok ikke får brug for. Størrelsen på højtalerne er jo ikke kæmpe store, men størrelsen passer os godt -- og jeg er (desværre) ikke den eneste der skal bestemme hvordan se skal se ud :) På forhånd tak for jeres svar.
Redigeret af dennism - 29-December-2014 kl. 16:28 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I første ombæring syntes jeg at du bruger alt for mange penge på forstærkeren, set i lyset af at du kan få denne Sony til 1000 krone.
I anden ombæring, så syntes jeg at det er synd at du køber så små højttalere. Prøv at lyt til dem, de er (hvis jeg skal sige min mening) bedst til at "stå og se pænt ud", lyd er der ikke meget af fra dem. Gå hellere op i nummeret større. Vil "konen" ikke være med, så køb et sæt hovedtelefoner. Klaus |
|
![]() |
|
dennism ![]() Bruger ![]() Oprettet: 20-Januar-2008 Status: Offline Point: 234 |
1) Vi overvejer i stedet, at opgradere de to fronthøjtalere til 6350. Jeg er dog usikker på, hvor stor betydning det har, når det primært er til TV og film?
2) Har du/I et andet forslag til forstærker? 3 ) Vil dette 1,5mm2 højtalerkabel være fornuftigt? http://elektronik-lavpris.dk/p30788/N-LSP-034_H%C3%B8jttalerkabel_2_x_1,5mm%C2%B2_HVID/. Fås også i 2,5mm2.
Redigeret af dennism - 29-December-2014 kl. 19:18 |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
1. Kæmpe forskel.
2. Jeg linkede til en Sony til 1000 kr. 3. Ja eller 25 m 2,5 mm2 i Harald Nyborg til 189 kroner (dog ikke i hvid) Klaus |
|
![]() |
|
Tak for svar. Den virker jo næsten for billig den Sony STR-DH550 forstærker. Jeg ved ikke så meget om det, så kan du beskrive lidt hvad forskellen på dem er?
|
|
![]() |
|
Prisen.....
Klaus |
|
![]() |
|
Altså der er jo nogle ekstra features, som f.eks. Spotify Connect. Men det er lige gyldigt for mig. Udover at Denon er 7.1 og Sony kun 5.1, er der så nogle andre ting ved Denon som gør den mere fremtidssikker?
Kigger jeg f.eks. på watt, så har Denon 5*80=400 watt hvor Sony står som 725 watt på Sony's hjemmeside: http://store.sony.com/5.2-ch.-4k-a-v-receiver-zid27-STRDH550/cat-27-catid-ESP-Home-Theather-Electronics. Det er jo en stor forskel. Er der andre forstærkere der kan anbefales, f.eks. Yamaha eller Pioneer? |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2123 |
Det med effekt angivelsen kan man som regel ikke bruge til noget, for det afspejler som regel kun 2 kanaler, hvorefter fabrikanten gange op med samlet antal kanaler. Forstærkeren kan ikke leverer effekten til alle kanaler samtidig.
Hvis du nærlæser spec. for Sony tager de faktisk max effekt på 145W for en enkelt kanal og ganger med 5 ![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |