|
Stofa - dårligt signal endnu engang |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | |
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har netop haft en tilsvarende ringe oplevelse med Stofa. Signalet på Bluetinum var ikke optimalt, bortset fra dr, TV2 og Stofakanalen - alle på 346 mhz. Signalkvaliteten var da på 100 procent og 82 procent på næsten alle andre kanaler. I forbindelse med kanalomlægning 10. januar droppede signalet på alle kanaler. Stofa mente ikke, at det skyldtes dem. I dag tekniker. Signalet blev målt til 78 på dr og 70 (det normale skulle være min. 67) på alle andre kanaler. Konklusionen var altså, at signalet var blevet stærkere og det sammenholdt med at der var kommet flere kanaler og at min "Stofazone" var blevet opgraderet. Min forstærker var kort sagt blevet for kraftig. - enten skulle dæmpeled på 10 købes, alternativ skulle forstærkeren udskiftes.
Jeg har skiftet forstærkeren, men døjer stadigt med en bitratefejlprocent på 1-2 procent på tv m.m. Det kan dog skyldes, at jeg har et kabel, som bør udskiftes. På samsung tv er signalstyrken 99-100 med bitratefejlprocent på 10-20. Umiddelbart er jeg dog stadigt af den opfattelse, at det er Stofa, der leverer et signal, der alt for tiltet og for fyldt på kanalbåndet. Forstærkeren har jeg i øvrig med fordel brugt på både Stofas og Yousee-anlæg uden at det tidligere har give anledning til problemer. I øvrigt nævnte tegneren, at qam16/264 også skulle hav n betydning, hvilket jeg ikke kan forstå skulle være tilfældet. Jeg synes det værste er, at der ingen information har været fra Stofas side om ændringerne, ligesom de hårdnakket har påstået, at de ikke havde lave ændringer. |
|
![]() |
|
kcaroe ![]() Bruger ![]() Oprettet: 25-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Stofa har nu rettet fejlen - justeret forstærkeren i gaden -;)
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |