recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee: NGwild viser tv3
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee: NGwild viser tv3

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2007
Status: Offline
Point: 520
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee: NGwild viser tv3
    Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:36
Hej

Jeg har grundpakke ved lokalantenneforening, som bruger yousee som leverandør. Da jeg var ved at finde de frie HD-kanaler her i marts, faldte jeg over NG Wild. På mit pansonic x10 kan jeg se NGwild, men kanalen viser lige pt. tv3, hvilket jeg egentlig er ret glad for... :) På mit samsung 5505 kan jeg overhovedet ikke finde NGwild.

NGwild ligger på frekvens 522 på mit panasonic sammen med mange andre kanaler, disse er tilsyneladende også på mit samsung minus NG wild?

Er det mit panasonic, som holder fast i et gammelt kanalnavn, og er der andre som kan se tv3.

Mvh Peter
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 10:45

TV3 er en Grundpakke kanal, og den ligger hvor den altid har ligget. NG Wild har jeg også.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:47
Tv3 er ikke i grundpakken, hvor jeg bor (Bjerringbro). Antenneforeningerne stemmer jo selv kanalerne ind.

Har fundet ud af, at når jeg sætter tv'et til Finland, finder det alle 9 kanaler på frekvens 522, mens tv'et kun fanger 8, når det er sat til DK eller Norge. 

Desværre skal jeg selv taste mange frekvenser ind efter en automatisk søgning, hvor samsung'et kun finder ca. halvdelen. Ydermere leverer vore antenneforening ikke en komplet digital-frekvens oversigt, noget som jeg og andre har efterspurgt i årevis. Jeg har ikke kunnet finde ud af om yousee gør. 

Heldigvis kan mit panasonic rimeligt nemt vise frekvenserne for hver enkelt kanal, en funktion, som jeg tit har fundet bekvem.

Edit: Slåfejl osv.

Redigeret af hunt - 03-Marts-2013 kl. 11:48
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:55

You See oplyser kun om på hvilken Digital Kanalplads de enkelte kanaler befinder sig.
På Samsung kan der desværre ikke laves manuel søgning på Digital Kabel, kun på Terrestisk og Sattelit.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 11:58
Ja, og de digitale kanalpladser er mit panasonic ikke bevist om... Den finder i hvert fald på sine egne... :-)

Jeg forstår ikke, hvorfor det er så forskelligt fra producent til producent, og hvorfor man skal være så låst med hensyn til søgninger...
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 12:03

Hvis TVet har søgning på LCN, så placeres kanalerne på de pladser som de ligger på hos udbyderen.
Til top
hunt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hunt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 12:31
LCN - se det er bare sort for mig! :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2013 kl. 12:44

I praksis er det ligemeget om man bruger Logic Channel eller ikke, man skal alligevel sortere i kanalerne, så man får den i den ønskede rækkefølge. Der har Panasonic jo en fin og nem måde at gøre det på i deres Favoritliste. På Samsung er det lidt mere omstændigt, der har jeg ommnummereret hver enkelt kanal, så de ligger som ønsket.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu