|
STOFA Aarhus - Dårlig modtagelse |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det har ikke noget at sige...746000khz er f.eks frekvensen på Canal9 HD, Animal Planet, BBC Entertaiment, CNN, Cartoon Network :-) På 754000khz ligger Eurosport 1&2 HD, BBC World, Disney, Showtime, TCM, National Geografhic,
Nature/Crime/Playboy. Og det de frekvenser der er dårlige hos dig, så du burde ikke kunne modtager nogen af de ovenstående programmer... |
||
![]() |
||
BOversoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12 |
|
Ingen af de ovennævnte kanaler virker hos mig, så det er i hvert fald der problemet ligger. Skal jeg skifte den fordeler ud jeg har sat på? Kan den være kilden til problemet?
|
||
![]() |
||
Gonardo ![]() Bruger ![]() Oprettet: 15-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 249 |
|
Har du prøvet at trække et kabel direkte fra dåse til tv ? altså uden om fordeleren...går udfra at grunden til fordeleren, er så du kan få signal til 2.stk tv ?
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Så det er temmelig sikkert indstrålingsproblem.
Kan ikke få dit første link til at virke.
Men de 2 andre ser fine ud, og fordeler burde ikke give problemet.
Så det er nok snarere dine gør-det-selv stik/kabel samlinger der er ikke er lavet korrekt.
![]() EDIT: Du nævner ikke F-connectorer, er de lavet så skærm har forbindelse til metalhus?
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 31-Oktober-2012 kl. 17:55 |
||
![]() |
||
|
Kan også være at vægdåsen er for gammel/defekt, kan godt være at den duer til analog tv, men ikke til digital tv.
|
||
![]() |
||
BOversoe ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 25-Oktober-2012 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12 |
|
Jeg har bare monteret 3 af de billigste F-connectorer fra AV-Cables. Så bør jeg skifte dem så?
Mine samlede stik er bare alle sammen mere eller mindre "klik" løsninger. Så kan ikke rigtig se hvad jeg skulle kunne gøre forkert. Har endda monteret dem en ekstra gang, udfra videon i det klik du linkede til Jorgen. Redigeret af BOversoe - 31-Oktober-2012 kl. 18:02 |
||
![]() |
||
|
Tror ikke på at det de 3 f-konnector der er problemet...tjek nu om det ikke hjælper med kabel direkte....
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
|
Problemet kan selvfølgelig være i husinstallationen, så et direkte kabel imellem vægdåse og TV er en hjælp til at afklare det.
Tja, Tune Kabelnet forbyder brug af Twist-on F-stik, (et stykke nede på side):
Jeg bruger dog selv den type, men de er ikke lige god kvalitet allesammen.
Men det er vigtigt at de sidder fast, og der er god forbindelse til skærm.
Plejer selv at bøje skærm tilbage over yderkappe, så den kommer i klemme imellem F-stik gevind og yderkappe.
Et par andre montering guides, også med lidt reklame for bedre type twist-on F-stik, hvis man ikke har crimp værktøj:
Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
|
Jeg har nu gennemgået stikket i som jeg havde i dåsen, og stikket i TV'et. Jeg skilte det ad, og samlede det til absolut max. Nu er Eurosport 1&2 HD, BBC World, Disney, Showtime, TCM, National Geografhic, Nature/Crime/Playboy kommet frem. Så noget tyder at der er tale om en god gammeldags fejl 40 herfra. Nu må jeg gennemgå F-connectorner, og se om jeg ikke kan hive de sidste kanaler op af hatten.
|
||
![]() |
||
skyking ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 01-December-2011 Sted: Danmark Status: Offline Point: 348 |
|
http://www.tunenet.dk/teknik/saadan_goer_du.asp
Hvordan kan Tune net forlange det der?
Nu har man i så mange år kørt med plastik coax, og så lige nu. Det er trods alt ikke hverken 250V eller 60V i vores antennekabler.
Ét eller andet sted i den digitale verden dæmper man signalet til et eller andet laveste anvendelige; derfor opstår problemerne når man fordeler videre i ens lejlighed (ud over første antennestik). At der så er andre årsager til samme dæmpning er en længere historie
![]() De der laver det nøjagtig efter forskrifterne vil stadigvæk opleve at der er en slags "Mur som bremser fordelingen videre ud i hvad man nu engang ønsker". Tro mig jeg ved det.
Nogen steder hvor kabel tv var i sin barndom, ja da blev der her anvendt krone muffe samlinger, uden noget gik i stykker, jeg mener andet end signalet kunne blive dårligere men det var så det. ![]() Redigeret af skyking - 01-November-2012 kl. 16:43 |
||
En noget indforstået Joke, do not answer!
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |