|
Hvordan forbindes det bedst? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jrohde ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2006 Sted: København S Status: Offline Point: 13 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 25-Januar-2015 kl. 09:25 |
Hej
Jeg har et nyere Samsung smart-tv, en Onkyo TX-NR626 som for et par dage siden blev suppleret med en XBOX One - indtil videre uden en Kinect - og et par almindelige højttalere Jeg har YouSee men ingen YouSee Plus-box. Jeg har i øjeblikket XBoxen forbundet til TV'et med HDMI, men jeg kan se at der på receiveren er en "Game" HDMI-port. Kan/bør jeg bruge den til XBoxen? Hvordan er den optimale tilslutning mellem disse enheder? På forhånd tak Jakob |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Her ville jeg forbinde XBOX til den nævnte Game HDMI-port, så lyden fra film og spil kan føres direkte ud i anlæggets højttalere.
Din surround-receiver har ARC (Audio Return Channel) længst til højre bagpå. Du skriver, at du har et nyere Samsung TV. Hvis det også har en HDMI-port med ARC, kan du føre lyd frem og tilbage gennem HDMI-kablet, hvis du fx ønsker at føre TV-lyden ud gennem dit anlæg. Har dit TV ikke ARC, skal du bruge fx et optisk kabel for at kunne få lyden fra dit TV ud i anlægget. Husk at have udstyret helt slukket, når der isættes HDMI-kabler, da du ellers kan være uheldig at futte noget af i portene. Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |