recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CRT TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCRT TV

Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 15:15

Hej  Pokerface

Du rammer hovedet på sømmet, det med svært vende tilbage eller se 50 Hz, efter være vænnet til 100 Hz.

Så du har ret i det er ligesom svært hvis nogen i dag siger samme ikke kan se forskel, da må disse trænge til briller (Synoptik eller Sygesikringen Danmark).

Til top
DarkHelmet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Oktober-2005
Point: 508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-November-2006 kl. 15:29

På mit 9520 kan jeg vælge 50hz billed hvilket man bliver idiot af i løbet af 2 minutter.

Kan man ikke se forskel som nat og dag på et 50hz billed og et 100hz billed med Pixel Plus 2 og Digital Natural Motion, skal man nok spare pengene på tv'et og spare sammen til en opreration istedet.

De første 100hz tv var meget ringe, men som med LCD/Plasma mv, var der en eksplosiv udvikling indenfor CRT indtil for vel omkring 3-5 år siden.

Der hvor jeg synes Pixel Plus 2 gør mest gavn er på antenne signaler. Her er der en helt ernorm forskel når man slår det fra. Men en god film på fx TV2, er det næsten ren dvd kvalitet man kan opnå.

På en DVD skive, er forskellen dog mindre fordi dvd systemet i sig selv er meget støjfrit, og skarpt mv. Men Digital Natural Motion gør en kæmpe forskel på både antenne, og DVD, da den giver et helt flydende billed. Dvs hvis der er hurtige bevægelser, opleves disse som helt flydende, mens på et tv uden Digital Natural Motion opleves som hakkene.

Denne funktion er ligeså vanedanede som 100hz kontra 50hz er efter min mening.

Så til Jakob49: Har du et gammelt Philips 28" med 50hz, vil jeg komme med den påstand, at du har en oplevelse til gode. Her snakker jeg ikke bare om Philips, men også topmodellerne fra JVC, Sony, Panasonic. Falder du over et topmodel fra disse mærker til en billig penge, ville jeg ikke overveje et øjeblik med at udsifte dit tv.

Til top
Jakob49 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Uzbekistan
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 15:11

Jeg kan sagtens se forskel på 50 og 100Hz, men jeg synes ikke det gør noget at billedet ikke er så roligt ved 50Hz. De 100Hz fjernsyn jeg har set var mere rolige at se på, til gengæld var de også gnidrede og uskarpe. Det er dog stort set umuligt at finde en forhandler med CRT-TV der er indstillede korrekt og fodret med en ordentlig kilde.

Min pointe var at jeg vil foretrække 9551 fremfor 9520, da de ekstra tilslutningsmuligheder (HDMI og component) mere end opvejer at det ikke har PP2. Når alle kilder er digitale er det også farvel til CRT fjernsyn, til den tid kan man sikkert også få en fladskærm med ordentlig kontrast billigere.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2006 kl. 15:46

Hvis du kan leve med 50hz er 9551 sikkert et fint tv. 9551 kan modtage et HD signal, men kan ikke vise det. Det bliver nedskaleret og så ryger fidusen lidt efter min mening.

Jeg syntes dog at 9551 var et klart tilbage skridt i forhold til 9520. Jeg kan ikke se den vilde ide i at kunne bruge HDMI og componet når tv'et alligevel ikke kan vise HD. Måske den dag hvor kilderne kun vil blive lavet med disse tilslutninger vil det være en fordel, men det ligger nok nogle år ude i fremtiden endnu og til den tid vil selv LCD'erne nok have overhalet CRT for længe siden.

Jeg er ganske sikker på, at sætter man et 9551 op mod et 9520, vil de fleste foretrække 9520 med Pixel Plus 2 og DNM. Jeg tror ikke på at det er muligt at trække meget mere ud af 9520 med en RGB scart tilslutning kontra en HDMI. På en fladskærm er jeg helt sikker på at det er en verden til forskel.

For mig at se er HDMI og HD på 9551 en hurtig løsning der aldrig er blevet gennemført ordenligt. Det ser godt ud på papiret, men i praksis kan jeg kun sige at til ENHVER tid foretrækker mit 9520 fremfor 9551! Husk at jeg har haft begge tv  Havde man i det mindst lavet 100hz på HDMI ville jeg kunne se fordelen, men vil til enhver tid have droppet HDMI til fordel for scart på 9551 med PP2 og DMN.

Mht til at 100hz skulle give gnidrede og uskarpe, er det nok fordi at du netop ikke har oplevet et top CRT i en butik indstillet ordenlig. Da jeg købte mit 9520 havde de een demo og så mit tv tilbage. Det er vel 1.5 år siden. Jeg brugte lang tid på at finde en butik hvor jeg kunne se det. Det er nok 2 år siden at der har stået et top CRT i enhver radiobutik med respekt for sig selv

De billige CRT tv som fx Bilka har tilbage er ikke værd at samle på. Her er 100hz hellere ikke for god efter min mening. Man får hvad man betaler for.

Til top
Jakob49 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-November-2006
Sted: Uzbekistan
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 13:30

"9551 kan modtage et HD signal, men kan ikke vise det. Det bliver nedskaleret og så ryger fidusen lidt efter min mening."

Hvor har du det fra ?

I denne test er HD-billederne på 9551 tydeligt skarpere end PAL. "HDTV-Bilder via YUV oder HDMI sind sichtbar schärfer als normale PAL-Bilder". Fra http://www.areadvd.de/dvd_reviews/2006/Philips_32PW9551_02.s html

HD billedet er ovenikøbet bedre Samsungs HD-ready CRT-TV. "Der sichtbare Unterschied zwischen HDTV und PAL fällt deutlicher auf als beim "HD ready"-TV Samsung WS-32Z409T".

Der står intet om at 9551 nedskalerer eller om det bliver vist i "ægte", opløsning. Bare det at billedet er tydeligt skarpere ved HDTV er nok til at det 9551 er mere interessant end 9520.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-November-2006 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Jakob49 Jakob49 skrev:

"9551 kan modtage et HD signal, men kan ikke vise det. Det bliver nedskaleret og så ryger fidusen lidt efter min mening."

Hvor har du det fra ?

I denne test er HD-billederne på 9551 tydeligt skarpere end PAL. "HDTV-Bilder via YUV oder HDMI sind sichtbar schärfer als normale PAL-Bilder". Fra http://www.areadvd.de/dvd_reviews/2006/Philips_32PW9551_02.s html

HD billedet er ovenikøbet bedre Samsungs HD-ready CRT-TV. "Der sichtbare Unterschied zwischen HDTV und PAL fällt deutlicher auf als beim "HD ready"-TV Samsung WS-32Z409T".

Der står intet om at 9551 nedskalerer eller om det bliver vist i "ægte", opløsning. Bare det at billedet er tydeligt skarpere ved HDTV er nok til at det 9551 er mere interessant end 9520.

Jeg kan ikke tysk..

Philips kundeservice og Tape Connection har oplyst mig om at 9551 ikke kan vise ægte HD og at 9551 ikke har PP2 men PP1 uden DNM.

Men det korte af det lange er at Philips nok ville have meget travlt med at reklamere for at 9551 er HD Ready hvis det kunne vise ægte HD. Tape Connection som skaffede tv'et til mig, var også ret sikker på at 9551 kunne modtage et HD signal, men at det ville være i alm SD kvalitet det der kom ud på skærmen. Det bekræftede Philips også.

Selvfølgelig vil 9551 få et bedre billed med en HD kilde. Signalet er jo meget bedre end fx alm DVD! Men jeg tror stadigvæk hvis sætter du en 9551 med en HD kilde op mod en 9520 med samme film via DVD med PP2 og DNM slået til, mod 9551 50hz billed uden PP og DNM, vil de fleste foretrække modellen med PP2 og DNM.

Men det her kan nok diskuteres i en uendelighed. Fakta er at CRT skærmene synger på sidste vers og vi finder nok aldrig en test hvor 9520 og 9551 bliver samlignet. Er du tilfreds med et 50hz billed, og er ligeglad med PP2 og DNM mv, får du meget nemt ved at finde dig et tv du leve med. Det er de store topmodeller folk vil have fat i lige nu!

Jeg prøvede iøvrigt igår og smide en dvd skive på, og slå alt fra på mit 9520. Bor du omkring Aalborg, er du velkommen til at komme forbi til en kop cola, så skal jeg med glæde vise dig forskellen på 50hz uden digital billedbehandling mod et 100hz billed med PP2 og DNM slået til

Forresten kan du tjekke denne tråd som jeg startede da jeg selv var interesseret i 9551. Den endte med en ret lang debat om netop 9551: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=12376& KW=9520+kontra 

Det hele endte med at jeg købte mit gamle 9520 tilbage af min ex

Mhv Dan

J

Til top
Pokerface Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-December-2003
Point: 1357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 08:26

Hej.

Godt tilbud til alle der stadig "helst" vil have et CRT-TV.

Bilka har i denne uge et JVC 32" 16:9 100 Hz i silver, til kun 3900 kr.

Se ca. midt på denne side.
http://bilka.dk/internet/bilka/info/catalogue.nsf/webBrochur es/06EC9068D7526EACC125722D0044E6BE/$File/side14.jpg

Redigeret af Pokerface - 27-November-2006 kl. 08:27
Mvh. Frede.

[COLOR=BLUE]TV: "Pana" TH-37PX70

Afspiller: "Pana" DMP-BD80
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2006 kl. 19:43

Hvis nogen skulle være interesseret i at købe mit Philips 9520 tv (køberen sprang fra pga manglende transportmulighed af tv'et) er det til salg. Tjek evt: http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=17690& PN=1

Mvh Dan

Til top

Besvar Besvar Side  <1 234

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu