|
Hjælp til REW |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | ||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er stadig HD lyd når du kører det ud som PCM, du må bare undvære de fancy DTS lamper osv i receiveren. Har du en kalibrerings fil til din ECM 8000?
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Jeg nævner det da det for nogen (deriblandt mig selv) ikke er en option at lade PC'en pille ved lyden. Det lader jeg receiveren om da den er bygget til netop dette.
Mvh BS
|
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Hvad er det for en kalibrerings fil til ecm8000?
|
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
er pcm ikke begrænset til 5.1 kanaler?
|
||
![]() |
||
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
|
Nej PCM er Ikke begrænset til 5.1. Det er din receivers HDMI indgang der sætter begrænsningen. Jeg kan ikke huske om den kan modtage 7.1 eller 9.1. Men 7.1 er ikke noget problem, Ihvertfald. I øvrigt understøtter Dirac ikke mere end 7.1 på nuværende tidspunkt.
Eftersom din mikrofon er en "billig" en af slagsen måler den ikke 100% lineært i hele frekvens området. Derfor loader man en kalibrerings fil i Dirac for og kompensere for dette. De fleste ECM 8000 måler dog ret lineært mellem 60Hz og 12kHz, så du kan evt indstille Dirac til ikke og justere under 60Hz og over 12kHz. Alternativt kan du Google efter en download af ECM 8000 calibration file, og finde en universal fil den vej, som dog højst sandsynligt ikke passer 112% til din mikrofon pga unøjagtigheder i produktionen. Den bedste løsning er og købe en kalibreret mikrofon hos f.eks. cross-spectrum.com |
||
![]() |
||
|
Aha på den måde, har lige fundet cal filen på hometheatershack. Så nu skal jeg snart igang med at prøve Dirac.
Kan se at man kan vælge at designe sin egen opsætning i Dirac. Nogen der har prøvet dette med atmos eller måske 9.1 eller andet? Hvad gør man når man har mere end en sub? Jeg har lige fået fat i 3 concept udover den ene jeg havde i forvejen. Ved min avr har 2 udgange til sub, og skal derfor splitte hver enkelt kanal op i 2 så jeg på den måde får 4 i alt. Skal man så bruge den ene udgang til måske at sende signal til subs bag lytteposition, og den anden til foran lytteposition, eller er det ligegyldigt? Hvad med Dirac? Hvordan fortæller jeg den at jeg har 4 subs og ikke kun 1? |
||
![]() |
||
|
Det virker ikke med Atmos, da Atmos kræver man bitstreamer fra afspilleren, og Dirac kræver LPCM, for og kunne fungere. Desuden er der kun 8 kanaler der kan korrigeres i Dirac.
Ja det er en god ide og dele dem op i to grupper, F.eks. "front sub´s" på den ene udgang og "back sub´s" på den anden. Hvis ellers din receiver understøtter det, har du nu muligheden for og indstille distance/delay uafhængigt på front i forhold til back sub´s. Så skal du bare sørge for at de parvis har lige langt til lyttepositionen. Dirac kan du ikke fortælle at du har 4 sub´s, men hvis du får justeret de 2 to grupper´s distance/delay korrekt i forhold til hinanden(nemmest med måle mikrofon/software REW eller XTZ room analyzer), er det ikke så stort et "problem". Det er derimod vigtigt du får sat fase switchen bagpå sub´erne korrekt. Jeg plejer og bruge mit Xtz room analyzer til dette. Alternativt må du bare forsøge og lytte dig frem. Men sæt dem parvis, altså ikke noget med at den ene front sub står til 0 grader og den anden til 180 grader eksempelvis. Hold os endelig opdateret hvordan det kommer til og gå.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |