|
Fra DAC hvilken indgang på Marantz SR6004? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1182 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2014 kl. 09:47 |
Hejsa
Har læst at man skal bruge 7.1 indgang fra en DAC (eksempel vis en Rega DAC)på Marantz for få den bedste lydbehandling i Marantz istedet for de normale analoge ingange er det rigtig? da den elles konvertere signal om til digital igen. Har også prøvet indgangen men kan ikke få lyd ud af højtaler? og er der noget med man sætte volume regulering ud af kraft med denne indgang? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der ikke en speciel knap på fjernbetjeningen eller (mere sandsynligt) receiveren, til at aktivere 7.1-indgangen? Sådan er det på min Marantz SR4001.
|
|
![]() |
|
tyros1 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Januar-2007 Sted: vestjylland Status: Offline Point: 1182 |
jo en på knap remote 7.1 - ingen på receiver...
bruger du 7.1 indgang? |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Online Point: 12348 |
Men selvom du bruger knappen er der ingen lyd? Er du sikker på, at du har sat kablerne i de rigtige stik? Og at der kommer lyd ud af din DAC?
Jeg brugte 7.1-indgangen engang, ja, men nu har jeg en integreret stereo-receiver, som tager sig af analoge lydkilder og generelt drift af højttalerne. Min SR4001 er degraderet til hub for alskens signalkilder ![]() Men, der var en knap på receiveren, som aktiverede 7.1-indgangen, og så var det en uspoleret, analog lydindgang. |
|
![]() |
|
Ja men nogle knapper på min remote virker desværre dårligt så der er årsagen måske - og der ikke 7.1 knap på reciever - der skulle vel også komme en tekst 7.1 i display og det gør der ikke.... Jeg bruger også kun forforstærker delen og har en separat effekt. Men du mener også 7.1 indgang giver bedre lyd fra en DAC? Er det rigtigt det sætter volume kontrol på fixed niveau? |
|
![]() |
|
Når der ikke konverteres til digital, så er der vel ingen tvivl om, at det er bedre :)
Nej, den sætter ikke volumen på et fast niveau. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |