recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Aviator (fejl på skiven)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Aviator (fejl på skiven)

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Emne: The Aviator (fejl på skiven)
    Sendt: 28-December-2009 kl. 20:29
Hejsa allesammen

Jeg har lige købt denne film idag, en rigtig god flim.

Men jeg syntes der er en gevaldig fejl i farverne. Når jeg når dertil i flimen hvor de spiller godt, så er græsset helt "cyan" farvet og sådan er den grønne farve et godt stykke tid hvorefter farverne bliver normal igen.

Er der andre som har oplevet det med denne film, for det må da være en fejl ?

Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 20:32
Har nu også oplevet det samme, tro faktisk at der er sådan den skal se ud, men har ikke mulighed for at tjekke det på DVD udgaven, da den er solgt. 
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 1393
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 20:36
Ingen fejl. Sådan er DVD udgaven også, men jeg troede også et øjeblik at mit TV var gået i stykker !
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2009 kl. 23:35
Skal være sådan! Jeg fik tilsendt ekstra DVD to gange pga den mystiske farve. Synes den ødelægger begyndelsen af filmen, så skal ikke ha' den på BD når det er det samme.Shocked
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 13:41
Jeg syntes nu også alt det ødelægger filmen og blev ret skuffe.

Hvis i stopper ved 2:33 så troet jeg også at det var en fejl i farverne, men sådan skal det åbenbart være Confused

Mine DVD film /
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:49
Man har bruge en teknik der hedder "technicolor-2-strip-3-strip".

http://hassanvfx.blogspot.com/2007/11/technicolor-2-strip-3-strip.html

http://www.theasc.com/magazine/jan05/aviator/page3.html

"How did the idea for The Aviator’s color palette come about?

Richardson: Prior to my involvement, Marty designed a color timeline that influenced every creative department. He wanted the progression from a two-color palette to a three-strip palette to approximate the technological advances of the film industry at that time, but more importantly, he felt it would mirror the characters’ emotional evolution. The first act, which covers Hughes’s early career in Hollywood, was supposed to have Technicolor’s two-color look. With the second act, which begins after Hughes sets a speed record flying across the continental United States [in 1937] and goes with Katharine Hepburn to Connecticut, we transition to that vibrant, three-strip look that most of us associate with the glorious Technicolor years. Then, when Hughes almost dies crashing the XF-11, we were going to cut into a more contemporary look without either Technicolor process applied.

Rob Legato: That seemed like the right moment to [switch out of three-color], because Hughes’s life changed dramatically after that crash — he started to get very ill, and his looks changed. It’s definitely the darker side. But when we were going through the film with Marty in the digital suite and that transition happened, he said, ‘I kind of miss the color.’ So we turned [the three-strip look] back on to show him what it would look like, and he loved it.  So now the rest of the movie has that look.

Richardson: Although three-strip was extended into the final moments of the picture, the costume and makeup [that accompanied that look] were not. The results are sequences that blend a contemporary feel with some of the rich skin tones we commonly associate with three-strip Technicolor.

Legato: I think it works well. One of the things I like about [Scorsese’s 1977 musical] New York, New York is that Marty re-created that romantic [post-war] period but peopled it with darker characters acting in a contemporary way. He seems to like that counterplay. The last part of The Aviator has a lush, 1940s Technicolor look, but we’re seeing a story that’s suddenly much less ‘storybook.’

How did you create these looks? Did you plan on using LUTs from the beginning, or did you try other methods?

Richardson: My first meeting with Marty didn’t foretell all of these complications. He knew there were going to be blocks of two-color and three-strip, but it wasn’t until later that we started to work out how we’d actually achieve them. In fact, neither of us knew whether what he wanted would actually be possible to put on film. When I started two months of preproduction in May 2003, Dante had already built palettes for the film as though it would be shot normally. As we started discovering how we would achieve these transitions, he had to go back and alter his color palette to allow for the enhancement of colors that would come out in the Technicolor look. It was complicated and retroactive, and to some extent it might have been more successful if we’d had more time for prep.".

technicolor-2-strip.

Og her et par screenshots fra Aviator taget fra DVD udgaven, hvor man kan se technicolor-2-strip.
Kilde: www.dvdbeaver.com

Så der er en logisk forklaring på de mystisk farver i Aviator.

Redigeret af Startrek - 29-December-2009 kl. 16:57
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 15:50
Tak for opklaringen Thumbs Up

Mine DVD film /
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 16:48
Jamen det gir' jo mening når produceren har ønsket at det skal se sådan ud. Jeg mener bare at det er grimt og unødvendigt, og at man sagtens kunne ha' lavet en overgang mellem de forskellige faser i Hughes liv på en anden måde. Det er synd at skæmme en ellers go' film med den slags narrestreger.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Jamen det gir' jo mening når produceren har ønsket at det skal se sådan ud. Jeg mener bare at det er grimt og unødvendigt, og at man sagtens kunne ha' lavet en overgang mellem de forskellige faser i Hughes liv på en anden måde. Det er synd at skæmme en ellers go' film med den slags narrestreger.

Det er jo også det man kalder for kunstnerisk frihed, og man har så lege lidt for meget med denne tekniker efter min mening, at man har levet det på den måde er fordi man kunne.

Redigeret af Startrek - 29-December-2009 kl. 16:58
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Det er jo også det man kalder for kunstnerisk frihed, og man har så lege lidt for meget med denne tekniker efter min mening, at man har levet det på den måde er fordi man kunne.

Ja kunstnerisk frihed på bekostning af filmoplevelsen. Så må man finde sig i en lavere rating af forbrugerneTongue
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2009 kl. 17:10

Jeg er af samme mening, men det kan jo være at man ser anderledes på det når man ser den igen og ved at det skal være sådan...

Mine DVD film /
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu