|
4K / UHD kilder ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Schytte ![]() Bruger ![]() Oprettet: 11-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 160 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2016 kl. 13:39 |
|
Jeg er helt sikker på nogen må have stillet dette spørgsmål tidligere, men jeg kan ikke finde noget der ligner, så nu forsøger jeg mig med en forsigtig forespørgsel
![]() Som ny 4K / UHD (Samsung) TV ejer, leder jeg efter kilder til film / programmer i dette format. Jeg er blevet enig med mig selv om at Netflix må være vejen frem, men der må være flere muligheder ? Jeg kan læse mig frem til at Samsung sælger en harddisk med film på, men har ikke fundet denne i Danmark - nogen der kender til dette ? Der findes flere online tjenester, hvor man køber UHD film, og downloader så man har filmen liggende på en lokal harddisk, mgo.com f.eks. som desværre ikke er tilgængelig i Danmark. Men hvad gør i ? Hvor får i UHD film fra ? og streamer i, eller køber i dem og har dem liggende på en harddisk ? |
||
![]() |
||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der er ikke UHD BD og afspillere på markedet endnu, det kommer senere på året. Udover Netflix er der 4K videoer på You Tube. Hvor ellers der er noget, det kan andre sikkert svare på. |
||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||
![]() |
||
bleed_blue ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-September-2005 Sted: Støvring Status: Offline Point: 389 |
|
Der findes naturligvis også voksen-underholdning i 4K.
|
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4116 |
|
Det har da alle dage været teknik fremmde: - VHS - Internet
|
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
Var det også det der fik os på månen? ![]() |
||
![]() |
||
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3802 |
|
Der er 4K kanaler på Astra og Hotbird satellit tv. Det er kanaler med demo materiale og små natur / sport optagelser. Den ene bliver til betalingskanal efter kl. 20.00, hvor der sendes hele optagelser / film.
|
||
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
||
![]() |
||
Hother ![]() Platin medlem ![]() hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23900 |
|
Den UHD Samsung boks fås ikke i DK, mener faktisk kun at den fås i USA. Men ellers er der en hel del lækkert UHD materiale på Youtube. Bare søg på UHD Samsung f.eks.
![]() Ellers kommer Samsung med en UHD BD afspiller i slutningen af marts, og Panasonic i slutningen af april. De første UHD BD film fås allerede på Amazon USA, og formentlig nok også snart på Amazon UK, og senere i DK også - vi er jo altid for langsomme ![]() Redigeret af Hother - 17-Februar-2016 kl. 17:54 |
||
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |