recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Måle på led blitz fra en Lumia 930??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Måle på led blitz fra en Lumia 930??

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Måle på led blitz fra en Lumia 930??
    Sendt: 20-Marts-2016 kl. 18:56
Hmm, tjaa. Jeg har været igang med at opdatere min Lumia 930 til Win 10, samtidig har jeg dog også skiftet bagcoveret. Men det korte af det lange er blitzen pludselig ikke virker. Jeg har skilt ad og samlet igen, jeg har også rullet tlf tilbage til win 8.1, men blitzen er død. Kan det lade sig gøre og måle sig frem til om det er de 2 små pærer/dioder eller, bliver det noget sværere end det?

Mvh Schulz Smile
Til top
Henrik_45 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Januar-2008
Sted: Aalborg, DK
Point: 394
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_45 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 11:28
Før dioderne sider der en DCDC converter der booster batteri spændingen op til ca. 5V.
Den kan være dette kredsløb der er gået i stykker eller har du tjekket om nogle stik eventuelt er gået løs.

Har du mulighed for at bruge LED'rne som lommelygte?
Så kan du eventuelt måle spændingen over dioderne når du har tændt lommelygten.

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 15:09
Problemet er led'erne er helt døde. Der kan ikke tændes lygte eksempelvis. Jeg har prøvet at "løfte" alle ben/kontakter, så jeg var sikker på forbindelse. Har også prøvet at tænde lygten og så holde led'erne på de to ben, men intet sker der. Kan jeg måler på de 2 ben der går til led'erne. Og hvordan gør jeg det, sætter den ene på benet til lede'erne og den anden til stel og så bagefter med det andet ben?

Smile 
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu