|
Valg af kabler |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
i tager HELT fejl..
mig og en kammerat lavede en test for et par år tilbage.. jeg havde et sæt Argon 7240 fra hifiklubben til 2200,- pr sæt.. ![]() min kammerat havde taget sine Vienna Acoustics The Music til 165.000,- med.. ![]() vi testede først begge sæt højttalere med det samme billige Harald Nyborg kabel, og der spillede Vienna`erne klart bedst..!!! derefter smed vi disse kabler på Argon højttalerne og testede så igen: ![]() Nordost Odin til små 200.000,- Nu var Argon højttalerne til 2000,- sættet pludselig MEGET bedre end de dyre Vienna Acoustics ( der stadig havde de billige kabler på ).. meget mere åben, bedre bas, 3D perspektiv, ja ligepludselig kunne de bare levere alt så meget mere overbevisende end et sæt højttalere til 165.000,-.. Kabler er det der betyder mest i et seriøst setup..! glem alt om dyre højttalere, forstærkere, afspillere osv.. brug alle pengene på dyre kabler, for det er dem der leverer lyden..!!! Redigeret af strecker - 14-November-2014 kl. 12:10 |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Jeg håber det er ironi! Det eneste der har nogen reel indflydelse, er tykkelsen af kablerne, og hvis du går efter 4-6mm2, kan du være helt sikker på at du får leveret præcis den lyd der kommer ud af din forstærker. At der måske findes nogle kabler, som ved hjælp af hokus pokus kan farve lyden, vil jeg ikke udtale mig om. Men jeg ønsker ikke at mine kabler skal farve lyden, de skal levere den lyd, resten af mit setup er sat til, og hverken tilføje eller fjerne noget. |
|
![]() |
|
Sejrsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 27-April-2005 Status: Offline Point: 813 |
Jeg er kun delvist enig med dig.
Du har ret i, at det gælder virkelig om at kæle for de frie elektroner i kablet fra forstærker til højttaler. ENDNU vigtigere er det at have et godt strømkabel. Her tænker jeg fra stikkontakten og hen til din forstærker. Hvilke kabler du har i din elinstallation frem til stikkontakten betyder knap så meget i denne sammenhæng. Jeg vil sige brug 60% på strømkabel, 35% på højttalerkabel og de sidste 5% på anlæg og højttalere, så er du godt hjulpet på vej til ÆGTE hifi. |
|
![]() |
|
osbech ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-December-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 889 |
uh uh... Jeg finder popcorn og slik frem.... Den her tråd skal nok ende i mudderkast og personlig hetz.... :)
|
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Jeg små snart lære det, kabler er som religion, og da jeg ikke er troende, bør jeg blande sig uden om. Jeg gider heller ikke diskutere gud med en præst.
Og til syvende og sidste er det vigtigste ens lytterum, så alle de mange penge man kan bruge på kabler og highend udstyr, er bedre givet ud på akustiske forbedringer. Det er der vel for helvet ingen der kan argumentere imod, eller hva'? Redigeret af dr gonzo - 14-November-2014 kl. 12:33 |
|
![]() |
|
wernermeyer ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2013 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 239 |
Indtil videre er alle vist enig med dig gonzo :) Ironien synes jeg også er meget tyk hos strecker og sejrsen :D
|
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
It's treason, then.
|
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Strecker..
Det ikke så meget den ironi du lige fyrede af jeg griner med på... Det mere..... HAR DU HAFT ARGON HØJTALER? Are you fucking kidding me |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 27 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-September-2014 Status: Offline Point: 351 |
Nu bliver der nok storsalg af kabler i Harald Nyborg
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |