|
Yamaha A740 vs A840 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |||
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
830 har større dynamisk effekt end 840. Tyder på en bedre konstruktion og udnyttelse af strømforsyningen..
Og godt tip med access point. Der er ingen grund til at købe producenternes originale wifi usb til 500-600 kr.. |
|||
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|||
![]() |
|||
Bla Blasen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
||
ok, blev bare belært om i går, at denne A740 på
1kHz, 2ch driven: 105 W (8 ohms, 0.9% THD) og 20Hz-20kHz, 2ch driven: 90 W (8 ohms, 0.09% THD). Nok ikke kunne spille højere end min 27 år gamle Beomaster på 2x60w (vistnok max 220w strømforbrug), da A740 kun har et strømforbrug på 300w, hvoraf der så måske ville være 280w lyden. Så undrede jeg mig bare over hvordan 830/840 kunne hive mere lydeffekt ud af det samme strømforbrug. Vil da tro at en ny receiver fra 2014 ville være noget mere effektiv, end en 27 år gammel B&On receiver ![]() Nu er jeg ikke den store HIFI ekspert - tværtimod ![]() Er der i øvrigt nogen der kender dette JBL højtalersæt ? Specielt SUB'en Hvad er det for en ? JBL Control 23 Kunne det være et godt "begyndersæt" til Yamaha'en ? Redigeret af Bla Blasen - 16-November-2014 kl. 20:34 |
|||
![]() |
|||
Bla Blasen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
||
Fik du bestilt A740 ? Den er tilbage på fuld pris (kr. 5.795) igen . Glæder mig dæleme til jeg får min :) Skal så "bare" have fundet et højtaler sæt. Hidtil har jeg jo kun haft en stereo receiver, så pt. har jeg kun 2stk JBL ES25 |
|||
![]() |
|||
rainboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
||
Kan man bruge bananstik på A740?
Synes godt nok de små plastikdimser er ret genstridige at pille ud. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Jep! I med en lille flad skruetrækker, og vip proppen ud. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
rainboy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 03-Maj-2010 Status: Offline Point: 62 |
||
Tak, det var også hvad jeg prøvede, men lykkedes at finde en anden teknik. Der stod bare i manualen at bananstik kun kunne bruges med US/CAN modeller.
Og i manualen står der også at ved tilslutning af 6-ohm-højttalere, skal impedans sættes til "6 O MIN" inden højttalere sluttes til, men det gælder kun amerikanske og canadiske modeller. Mine fronthøjttalere er 6 ohm, så jeg har egentlig tænkt mig at ændre impedans, men må indrømme jeg er lidt forvirret. |
|||
![]() |
|||
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
||
Hey.. Ved du, eller en anden herinde, tilfældigvis om ASUS WL-330NUL også kan anvendes til formålet? Synes størrelsen og det indbyggede USB kabel er lidt lækkert, men ikke nødvendigt hvis jeg må gå på kompromis. :) Redigeret af bony - 03-December-2014 kl. 21:52 |
|||
—
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||
Ja, den skal virke, da den også kan sættes op som access point. M.v.h. |
|||
![]() |
|||
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 354 |
||
Hej. Nu bliver jeg simpelthen lige nødt til at spørge, for jeg kan ikke selv få det til at virke. HVORDAN sætter du den op til et access point? A830 siger den er connectet, men der er absolut ikke net i gennem. Hvilke vigtige indstillinger kan jeg have overset?
|
|||
—
|
|||
![]() |
|||
||
Har du fulgt opsætningsvejledningen, i quickmanualen side 38-42, og så valgt tilstand 4?
M.v.h. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |