|
Installationsrør / renovering af lejlighed |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
9kolaj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-December-2014 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-December-2014 kl. 21:07 |
Hejsa!
Håber nogen herinde kan hjælpe mig :-) Jeg er ved at renovere min lejlighed (i en typisk ejendom fra 1930). I samme ombæring vil jeg gerne fræse installationsrør ind i muren, så jeg kan trække højttalerkabler (delvist) skjult. Installationsrørerene skal være til baghøjttalerne i et 5.1 setup. Er det nok med standard 16 mm installationsrør? Der skal kunne være to højttalerkabler inde i røret. Jeg er ikke entusiast, men det skal heller ikke være discount. Kvalitetsmæssigt skal kablerne være som en nutidig Skoda. Værelset er 3,2 x 4,8 og 2,8 m højt. Kablerne skal over vinduerne, så for at komme fra den ene side af rummet til den anden kræves der ca. 8,5 m kabel. Læg dertil 4,8 m +2,5 m for en af baghøjttalerne. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
16 mm rør er for lidt.
Kabler: køb 25 meter på en rulle i Harald Nyborg til 189 kroner. Det er "Skodakabel" Klaus |
|
![]() |
|
9kolaj ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 08-December-2014 Status: Offline Point: 2 |
Tak for tippet!
Hvis man skal have et rør, hvilken diameter er så nødvendig? Fuga indmuringsdåser passer til 16 mm, men det kan man måske lave om på?
Redigeret af 9kolaj - 09-December-2014 kl. 00:00 |
|
![]() |
|
martin_p ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 11-Maj-2011 Status: Offline Point: 852 |
Du kan bare bruge et konusbor til at borer hullerne op med i dåserne, det er fint. Jeg vil bare bruge et 20mm eller 2stk hvis det er muligt, så er du på den sikker side.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |