|
Computer vender selv tilbage fra dvale? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 14-Februar-2012 kl. 14:08 |
Hvorfor nu det?
Den er ikke indstillet til at gøre det, og min gamle computer gjorde det ikke (samme strømstyringsindstillinger)
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
MATRIX ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 05-November-2008 Status: Offline Point: 265 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du skal huske at nogle af indstillingerne ang. strømstyrring også er at finde i BIOS opsætningen.
Det er så det samlede billede af BIOS + OS som afgør hvad der sker. |
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7912 |
Jeg har lagt mærke til at min eksterne skærm ikke altid slukker, når jeg sætter computeren til at slumre. Somme tider kommer den med den skærm hvor man skal trykke på et bruger ikon for at tænde igen. (Jeg har ikke password på computeren, så det forekommer lidt bævet, at den kommer med dén skærm).
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10479 |
Hvis du har sat den til "wake on USB" vågner den blot du kommer til at skubbe til mus eller tatstatur. Kan det være sådan noget?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
Eller er den måske sat til at vågne ved aktivitet på netkortet?
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6262 |
Ja, det kunne nok godt være noget med aktivitet på netværkskortet (hvis det hedder det)
Hvordan ændrer man det?
|
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Det skal ændres i BIOS, hvor det enten hedder noget i stil med Wake on USB og Wake on LAN (WOL).
Normalt kræver det dog en "magic packet" at vække via netkort, så det er ikke så sandsynligt. /ask |
|
![]() |
|
Zulu ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 775 |
De fleste PC'er understøtter i dag at de kan vækkes fra dvale/ slumre/ sleep/ hibernate/ o.lign. (ACPI S3 og S4) via netværkskortet uden brug af decideret Wake On LAN og magiske pakker. Dvs. at du kan vække en PC/ server stående fra S3/ S4 blot ved at åbne en delt mappe på den pågældende PC/ server. Dette styres (primært*) fra Windows Enhedshåndteringen/ Device Manager. Find dit netkort og dobbeltklik på det for at få adgang til des indstillinger. Under Strømstyring/ Power Management kan du indstille om PC'en skal vågne op når den kontaktes via netværket m.m. * Enkelte bundkort kan have en BIOS-indstilling i stil med "Wake on PCIE", der skal aktiveres. EDIT: Hvis du finder ud af at det er netværket, der får PC'en til at vågne, kan du bruge programmet Wireshark til at se hvem, der sender hvad til din PC hvornår - helt nede på pakke-niveau. Redigeret af Zulu - 15-Februar-2012 kl. 18:46 |
|
![]() |
|
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
Ja ok, så er jeg bare lidt bagud (det skulle ikke være første gang). Men stadigt, hvis der er problemer med at maskinen "vågner" uden at det er meningen, så er det stadigt værd at kigge i BIOS, og slå alt "wake on ..." fra. /ask |
|
![]() |
|
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
Windows (7) Update er som standard også sat til at opdatere kl 3 om natten. God idé at holde øje med.
|
|
![]() |
|
Mentalisac ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Februar-2012 Status: Offline Point: 209 |
Den lever sit eget liv...
Kill it with fire!
Anyways
Min egen opdaterede selv windows/antivirus osv kl 4 om natten, og den gik ikke selv tilbage i dvale efter det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |