|
VPN setup.. ex Hamachi |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2012 kl. 10:20 |
Nu har jeg nørded rundt i det et par dage, og jeg må indrømme det driller
har sat VPN netværk op før, hvor jeg har lavet en tunnel til en router med VPN muligheder og det virkede perfekt.. Jeg har en Server i hjemmet, og vil gerne have den til at kunne være VPN server. Jeg har en del udstyr, som skal kunne gå på, men hovedsageligt Windows maskiner og en enkelt Macbook. jeg har en 90/90 mbit linie, så linien er moden til det. Jeg har forsøgt at gøre det med Windows 7´s indbyggede, og den kommer videre fra at konnekte til kodeord og bruger, men det virker ikke... jeg har åbnet PPTP og porte i routeren. I går prøvede jeg så Hamachi, hvilket virker fornuftigt... der er 2 muligheder direkte Peer to Peer eller et netværk men bygger inde på netsiden og kan koble på.. Peer - Peer virker perfekt, og kan gå på min server, og komme ind på f.eks. mit fjernskrivebord, men jeg kan ikke få Peer-Peer til at være andet end et MESH netværk, og skal have den der hedder GATEWAY.. laver jeg så et netværk på Hamachi siden, som er Gateway (eller mesh) så vil min klient simpelthen ikke gå online.. kan søge den op i hamachi, men computeren vil simpelthen ikke gå online, det sjove er går jeg så ind på net klienten, så kan jeg se alle mine klienter er online, de kan bare ikke connecte til det hamachi netværk. Er der nogle der har hints, eller bedre software, eller en simplere løsning. frustrere mig lidt. og det er lige en beskrivelse der er blæst af, så skal noget forklares lidt bedre, så vil jeg da gøre det.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |