recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Interstellar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Interstellar

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2014 kl. 10:01
Oprindeligt skrevet af dr gonzo dr gonzo skrev:

Jeg har netop fundet ud af, at flmen slet ikke er mixet i Atmos, så hvis man ser den i en Atmos sal, er der blot tale om matrixet Atmos 😣

Ja, filmen er kun produceret med 6 kanals digital lyd. Ved 70 mm visningerne kommer lyden fra en Datasat disc. Ved 35 mm og D-Cinema visningerne er det Dolby surround. Lyden er i alle versioner mikset til at maksimere de laveste frekvenser i samtlige kanaler, hvilket man tydeligt kunne høre i Imperials 70 mm visning. Det var lige så bygningen sang med. Jeg kunne bedre lide Imperials Dolby Atmos lyd i fx Gravity og Star Trek into Darkness. Og jeg er ellers stor Christopher Nolan og Hans Zimmer fan.

Læs evt. mere om lyden og billedet i Interstellar
http://www.interstellarmovie.com/formats/
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu