|
Ingen suround lyd på Yamaha A830 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2014 kl. 08:54 |
Er der venlig sjæl som kan guide mig til at surround lyden tilbage.
Jeg har lige modtaget min nye Yamaha RX-A830 receiver, og tilsluttet den med HDMI kabler til TV, og mellem blu-ray afspilleren (som fungerer), fra min Humax BXR hd boks, er der kun stereo lyd. Humax boksen er stillet til MULTI Channel lyd, men der er kun stereo i højttalerne, på alle kanaler (Boxer). Jeg har prøvet at bytte om på HDMI indgangene, det hjælper heller ikke. Jeg har receiver mistænkt for ikke at stå rigtigt, men hvor og hvordan ændrer jeg det ? På forhånd tak |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har du surround lyd fra din BlueRay afspiller?
Hvis ja, ligger problemet ved Humax boksen. Jeg kender ikke den Humax boks, har du prøvet de andre indstillinger under lyd? NB. Husk at DR kun sender i stereo. |
|
![]() |
|
Benny From ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
På Humax boksen er der kun 2 lyd indstillinger, stereo eller multichannel Ja der er surround fra Blu-ray afspilleren. Forstærkeren burde vel egentlig lav den stereo lyd om, der sendes fra DR, til surround ? På den tidligere Onkyo receiver, var der ingen problemer med kun surround lyd, jeg er overbevist om, at det er spørgsmål om indstilling Yamaha receiveren, et eller andet sted. Jeg har dog fundet en menu på Yamahaén hvor den stilles Dolby PLII |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Ja, når du ser DR (stereo), skal receiveren stå til PLII. Og dette skal stå i displayet.
M.v.h. |
|
![]() |
|
Pony65 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-September-2008 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 1840 |
Nej, det burde den ikke. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |