|
Problemer med 5.1 fra computer til Pioneer VSX-924 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Juhler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-August-2014 kl. 18:41 |
Hejsa
Jeg har over sommeren købt et nyt setup til min stue, hvor min receiver er en Pioneer VSX-924. Jeg ser jævnligt film og tv fra min bærbar, og har sat den til min receiver. Idag modtog jeg så en adapter så jeg kan bruge den optiske port der sidder i mini jack stikket på min bærbar, og nu kommer mit problem så. Jeg har sat min bærbar til HDMI 4 normalt, hvor den sender lyd i gennem HDMI stikket og over til recieveren, men det er kun stereo. I input setup under HDMI 4, kan jeg ikke sætte Optisk til at være audio in, men det kan jeg ved DVD. Så der har jeg sat computeren til i stedet og så valgt optisk i audio in. Det vil systemet ikke acceptere, jeg kan alt efter hvad jeg vælger få enten 5.1 (yay!) lyd ud eller billede ud, men ikke begge ting samlet. Jeg har følgende valg muligheder i mit Input Setup: Input: Input Name: Input Skip: Audio In: HDMI Input: Component In: Jeg har hele tiden Audio In til at være OPT-1 (der er kun 1!), men så alt efter om jeg vælger Input-1 under HDMI Input eller OFF, så får jeg 5.1 lyd ud når jeg har HDMI Input OFF, og stereo og billede bnår jeg har valgt en Input kanal til billedet. Jeg er godt klar over at den skal stå til at have et input for at billede, jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan begge dele. På PC'en under lyd har jeg Digital output til at være valgt hele tiden, men det gør ingen forskel. Håber på lidt hjælp fra en venlig sjæl til en nybegynder på området :-) Redigeret af Juhler - 22-August-2014 kl. 17:48 |
|
![]() |
|
Juhler ![]() Bruger ![]() Oprettet: 07-Juli-2014 Sted: Kolding Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er der ingen der har et godt bud på dette?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |