|
Akustik forbedring lavpraktisk |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |
E100 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Juli-2013 Sted: Vestsjælland Status: Offline Point: 255 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Prøv at klappe i hænderne i tv afdelingen.
Så tag alle jeres dyner og tæpper og hæng dem op på væggene (bind dem fast i beslagene til persiennerne, hold dem oppe med en kost, brug et stativ eller pt par venner) Klap igen så har du forskellen, du vil opdage at der skal rigtig meget til før det batter noget, det er ikke bare et rockwoll bat eller 2 på en væg. Hvis du virkelig vil have noget der gør en forskel uden at plastre alle vægge og hjørner til med opfindelser - skift loftet til et akkustikloft, det fylder ikke i rummet og du vil aldrig fortryde det, den forskel det giver kan ikke købes i elektronik. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Er gulvet beton med parket ovenpå, eller rigtig gammeldags trægulv af planker og hulrum under?
Højre / venstre højttaler op på en flise med gummi ned mod gulvet og spikes/solid forbindelse til højttalerne. Flyt dem gerne lidt længere ud fra væggen. Formoder at møblet er af massivt træ, er det et let møbel af tynd plade og finer, så er det ud! Prøv at flyt centeren ud til forkanten af møblet, ændrer det på lyden? Hvor meget runger din radiator, når du spiller højt? Alle møbler er med til at bryde lyden. Et dit møbel af solidt træ, vil det kun gøre det værre at fjerne det. Sofaen dæmper godt, et tykt gulvtæppe vil altid hjælpe lidt, sammen med et akustikloft. Klaus |
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
Det er beton/membran/egeparket.
Altså spikes fra fronter og direkte på en flise, der eks har damping feet under sig?, må lige prøve med lidt større afstand til bagvæg. Det samme med center. Har dog prøvet at flytte til forkant, uden nogen ændring. Tv møblet er 40mm massiv eg og vejer vel ca 100kg. Jeg hører ingen rungen fra radiatoren faktisk, men spiller dog heller ikke sindsyg højt. Et tæppe, vil det have en effekt, hvis det kun er skåret i størrelsen så det ligger under sofaen kun og ikke ude på selve gulvet under bordet osv.? Mange gode svar:-) |
|
![]() |
|
Blix ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 20-August-2013 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 24 |
Billige kork bord skåner fra ikea hjalp gevaldigt på mit dls setup. Ca 1cm tykke. Brugt til både mine gulv højtalere og satte det under min center også. Gik fra en mudret og buldrende bas til en meget mere præcis bas. Men bedst var at der kunne forekomme en forstærkende effekt i bassen som gjorde det belastende at se film. Ihvertfal en mulighed. Kostede næsten gratis i ikea 😊😊😊 :)
|
|
![]() |
|
elovelo ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-Maj-2005 Status: Offline Point: 6 |
Der er flere firmaer der lever af at sælge og vejlede om akustløsninger.
Prøv at google akustik.. Jeg er sikker på at de kan vejlede om din akustik. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |