recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - findes der er en win xp simulator til vista
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

findes der er en win xp simulator til vista

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: findes der er en win xp simulator til vista
    Sendt: 31-December-2011 kl. 09:18
Da jeg har fundet nogle gamle managerspil frem som jeg har fået lyst til at spille, er jeg rendt ind i, at jeg ikke kan spille dem. Har prøvet med kompatibilitet, men dette virker ikke. Derfor tænkte jeg, om der findes et program ala dosbox, bare til win xp i stedet :)
Til top
wizdk79 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 479
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wizdk79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 09:22
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 10:36
Vmware. Den klarer de fleste OS
BS
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Point: 4272
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 11:36
Har desværre ingen xp længere så første link er ikke brugbar for mig. Vmware koster den ikke eller ser jeg på noget forkert?
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Har desværre ingen xp længere så første link er ikke brugbar for mig. Vmware koster den ikke eller ser jeg på noget forkert?
Vmware har gratis licencer til privat brug, men man skal lede lidt efter dem på hjemmesiden. Den kræver dog også en xp cd
BS
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2011 kl. 20:59
nej vmware workstation er ikke gratis til privat brug. og temmelig meget overkill at skulle installere server versionen. - virtualbox er til gengæld gratis, men fælles for dem alle gælder at man skal have sin egen XP CD med licens for at få det til at virke. - www.virtualbox.org. MS har dog også sin egen løsning! til win7 hedder det XP mode, og  det er i bund og grund blot det gamle virtual pc i en nyere forklædning som MS opkøbte i sin tid! se mere her http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/default.aspx (men med vista er du nok nødt til at anvende den oprindelige virtual pc http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/support/virtual-pc-2007.aspx )

Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Point: 1067
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pfugl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 14:30
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Vmware har gratis licencer til privat brug, men man skal lede lidt efter dem på hjemmesiden. Den kræver dog også en xp cd
BS

VMWARE player er gratis til privat brug og i den seneste release kan man også oprette virtuelle maskiner, se
http://www.vmware.com/products/player/faqs.html
/Peter
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2012 kl. 18:22
ps. - glemte da helt MS's egne IE virtuelle images. - http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?id=11575 til brug i virtual pc. (kræver lidt arbejde for at kunne køre gennem andet end deres egen virtual pc)

De er desværre tidsbegrænsede og temmelig barebones, men "teknisk set" har man en gratis XP ved hånden! :-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu