recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB til trådløs netværk adapter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

USB til trådløs netværk adapter

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
whocarez52 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Maj-2004
Status: Offline
Point: 57
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér whocarez52 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: USB til trådløs netværk adapter
    Sendt: 09-Januar-2012 kl. 15:16
Hej

Jeg vil høre om nogen af jer ved om man kan få en USB-trådløs netværk adapter. På den måde kunne jeg tilslutte enten min printer eller scanner til adapteren og på den måde tilgå dem trådløst fra min computer.

På forhånd tak :-)

Mvh
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 15:28
Ja, hvis det findes som ekstraudstyr til printeren. Der findes, så vidt jeg ved, ikke en universel dongle.

Du kan også få routere med USB der gør at (de understøttede) printere kan tilgås via netværk. Jeg har selv en gammel Asus WL500g deluxe der kan dette trick.

BS
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4719
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2012 kl. 15:56

Hej Whocarez52.

Du spørger om man kan få USB-trådløs netværk adapter, ja, dem findes der mange af.
De sættes normalt i USB porten på en bærbar eller stationær PC, for at få WiFi trådløs netværk.
Men så loader man drivere osv. fra den medfølgende CD.

Men du har ikke mulighed for at loade drivere ind i din printer eller scanner.
Du vil evt. kunne bruge den ene model, som printeren er født med driver til.

Så spørgsmålet er om netop din printer er født med driver og funktioner for WiFi via USB porten?

Jeg syntes at Bschmidt's ide, om at tilslutte printeren til en trådløs routers USB port, er et rigtigt godt forslag.

Carsten.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu