|
tilgå NAS via internet |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||||
cnn3 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-Oktober-2004 Sted: Århus Status: Offline Point: 3195 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||||
|
|||||
mvh Christian
|
|||||
![]() |
|||||
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
||||
Jamen jeg spurgte jo specifikt til en router med indbygget modem. |
|||||
![]() |
|||||
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
||||
Jeg ved ikke om du har droppet det, men hvis du fortsat vil have din musiksamling liggende i MP3 også (som du skrev i den første besked) så kan dette godt lade sig gøre med dbPowerAmp hvis du ripper musik fra cd'er.
Dengang jeg rippede mine cd'er (i dag bruger jeg hovedsageligt streaming løsninger) brugte jeg også dbPowerAmp og havde det indstillet til at rippe cd'en både til FLAC og til MP3. Dette kunne indstilles som default, så der ikke var andet arbejde i det end at proppe cd'en i og trykke "rip" (eller hvad knappen nu hedder). Herefter rippede den automatisk to udgaver af hver sang, som den også kunne placere to vidt forskellige steder hvis dette var ønsket.
Hvis du allerede har en stor samling FLAC filer (og skal have dem konverteret til MP3) så har dbPowerAmp også en batch-converter hvor du blot peger på den mappe hvor filerne ligger (den medtager undermapper), fortæller hvilket format den skal rippe til og hvor de skal placeres og så klarer den resten selv.
Personligt syntes jeg det var et fantastisk program der kunne langt mere end hvad man lige regner med.
|
|||||
![]() |
|||||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
||||
Apropos det oprindelige spørgsmål, så laver jeg faktisk noget tilsvarende med mit FLAC-bibliotek til Squeezebox og mp3-filer til mp3-afspilleren (som dog også kan afspille flac-filer, men det vil være spildt kvalitet med små hørebøffer).
Jeg har sat MusicBee op til at synkronisere en specialmappe med et udvalg af albums/numre fra FLAC-biblioteket - jeg kan løbende ændre hvad der skal med på mp3-afspilleren og når jeg så tilslutter den, synkroniseres den on-the-fly mod udvalget, hvor der efter behov sørges for transcoding fra FLAC til MP3. |
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
Et hurtigt opslag på google
|
|||||
![]() |
|||||
jdaugaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 30-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
||||
Man kan ikek åbne porte på TDCs udstyr når man har TDC Erhverv. Det koster som en anden rigtigt siger 1000kr...
Bed om en 0-modem. Mener de nye er af mærket Motorala. SÅ kan du selv bestemme det udstyr du vil sætte bagved. Din egen router fx - og derved selv bestemme hvilke porte der skal NAT'es.
|
|||||
![]() |
|||||
jacobask ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1234 |
||||
Ja, hvis man som jdaugaard skriver kan få et model leveret fra TDC der er fuldt åbent, så ville jeg vælge den løsning med egen router sat efter.
Dette giver også rigtigt flektible muligheder i valg af router. /ask |
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||
Det kan jo så diskuteres! Jeg er ret sikker på, at TDC's grund for at gøre som de gør, er support. Hvis der var mulighed for at rode med diverse indstillinger, så ville de for det første skulle yde en masse support på folks problemer og opsætnings"uheld". Og ligeledes ville de ikke kunne garantere en ordentlig sikkerhed overfor erhvervskunder! Det kan tænkes at den omtalte router kører VPN overfor virksomheden... M.v.h.
|
|||||
![]() |
|||||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
||||
TDC er vel til for at tjene penge, og ikke for at begrænse. Så nej, det giver ingen mening.
Nu er der mig bekendt ikke rigtig nogen der har nævnt, at der er tale om TDC-erhverv. Men selv på TDC-erhverv giver det ingen mening at begrænse. Det KAN være en hjælp til erhverskunder, som måske ikke mener de har eller får behov, eller hellere vil betale sig fra det, når/hvis de skal bruge det. Men udgangspunktet burde være kundernes ønske, og ikke TDC´s egne opfundne begrænsninger. Og ja, DER koster et penge at få support. Men jeg kan ikke se, hvad penge for support har med begræsninger at gøre, medmindre det er for at skabe et marked/indtjening.
|
|||||
![]() |
|||||
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
||||
Netop! TDC skal tjene penge - ikke brænde dem af på unødig support-udgifter.
![]()
Øh, har du læst tråden? Citat: "Det hører med til historien, at vores internetforbindelse er leveret af TDC erhverv." M.v.h.
Redigeret af Henrik B. - 27-Januar-2012 kl. 14:56 |
|||||
![]() |
|||||
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
||||
Hej alle.
Tak for alle inputs. Tråden er blevet lidt teoretisk nu, så jeg står af her! Men ja, der er tale om TDC erhverv og som jeg husker det, da Britta fik jobbet på Portland, så insisterede de på at TDC erhverv skulle levere internet til os (Det var nu heller ikke sådan, at vi modsatte os at få en gratis forbindelse, der var hurtigere end den, vi betalte for.) Når Portland gør det, er det sikkert ikke fordi de ikke har tillid til andre internet-udbydere - men de vil nok bare sikre sig, at Britta ikke tilgår hele deres system fra noget halv-usikkert-hjemmefusk. (læs: hjemmeopsatte routere kan være sikre, men er det ikke nødvendigvis). Man kunne forestille sig, at Portland har sagt til TDC: I skal levere internet og det SKAL være sikkert, hvortil TDC har svaret: "Det kan vi godt, men så låser vi routerne så jeres medarbejderes mænd ikke roder rundt med dem!" Portland: "God ide!". Jeg synes det er fair nok, at Portland vil sikre sig bedst muligt. Jeg kender i øvrigt flere, hvor begge parter i en husstand har arbejdsgiverbetalt net, fordi begge arbejdspladser insisterer på en bestemt løsning. Så sat på spidsen: Hvis jeg ikke vil leve med denne begrænsning, så må jeg lade Britta beholde sin TDC-linie til arbejdsbrug og så få en anden lnie (som jeg selv betaler og bestemmer alting over). Eller også skal jeg bare bruge iTunes til at overføre den musik, jeg vil høre på løbeturen..... Eller købe 100gb lagerplads hos dropbox til musikken. Eller købe en walkan og overspille musikken til kassettebånd... tak for alle inputs. Over and out.. /Martin |
|||||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |