recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Diskfragtmentering
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Diskfragtmentering

Besvar Besvar Side  <1 789
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8645
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hvis låget på Mac'en er åbnet, så kan jeg se skrivebordet og alle ikoner på min Mac, men på den eksterne skærm kan jeg kun se selve baggrundsbilledet på skrivebordet. Jeg kan ikke se ikoner osv. Men trækker jeg et vindue til højre i skærmen, så kommer det ind på min eksterne skærm i stedet, men jeg kan ikke se menulinien og alt det der.

Det er fordi den i det tilfælde er sat op til at udvide dit skrivebord - begge skærme fungerer som én stor.

Lukker jeg så låget på Mac'en, så kommer alt frem på den eksterne skærm. Jeg kan nu se ikonerne osv. som var det Mac'en jeg sad ved.

Ja,så er der kun en skærm tilgængelig, og alle ting vises på den eksterne skærm.

Jeg forstår bare ikke, når jeg åbner f.eks. et spil som WoW, så kører det fint nok i window mode, for så bruger den stadig computerens skærmindstillinger, men hvis jeg laver spillet om til FULL SCREEN MODE så laver den skærmbilledet om fra 1920x1080p @ 60Hz ned til 1920x1080i @ 60Hz og så bliver billedet rigtig grumset og det passer ikke ind til skærmens størrelse. Hvordan kan det være? Hvorfor ændrer den fra p til i og så bliver billedet grumset og passer ikke i fullscreen mode?

Mit gæt er en fejl/inkompatibilitet i WoW. Så vidt jeg ved er det WoW der styrer din GPU, når du kører full screen.

Jeg gik ind i Systemindstillinger > Skærm > Opstilling > Dublering af skærmbillede, og så viser den nu det samme billede på begge skærme...

Men billedet er MEGET skarpere på min Mac, og det udfylder ikke det hele på min 24"? Jeg kan nemlig kun vælge 1440x900, men min eksterne skærm kører jo 1920x1080 ? Er der noget at gøre mod det?

Når du dublerer og derved viser samme billede på begge skærme, skal opløsningen på begge skærme være ens for at det kører optimalt.

Du kan ikke vise 1920x1080 pixels skærmen med 1440x900 pixels, og derfor vises de 1440x990 på den eksterne skærm opskaleret.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2012 kl. 14:51
@lunddal
Sikke en fin gennemgang, og du har jo nok ret i at det er WoW der fucker op. En anden linkede faktisk til mig et link, mener det var WoWwiki hvor de skriver noget med at WoW ikke kan køre full screen mode på en ekstern skærm, men jeg forstod det ikke 100 % så tror lige jeg skal hjem og læse den guide igennem igen.

Men tusind tak for din gennemgang :)
          
Til top

Besvar Besvar Side  <1 789

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu