|
Center og fronter døde |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
leanjen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-August-2014 kl. 12:44 |
Hej allesammen,
Jeg er desværre kommet i den uheldige situation, at mine basenheder i mine JBL L80 fronthøjttalere, er brændt sammen, og det bliver ekstremt dyrt at recone dem. Samtidig, så er mine enheder i min JBL L Center begyndt at drysse og rasle, så er bange for det samme er ved at ske for dem. Derfor er jeg på udkig efter nogle brugte højttalere. Havde tænkt mig følgende: Fronter = B&W DM604 S3 Center = B&W LCR60S3 Mine forstærker er en Pioneer SC-LX71. Nogle gode råd? Venlig hilsen Thomas
|
|
![]() |
|
leanjen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-April-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ingen gode råd?
Er nået så langt, at jeg skal vælge mellem en B&W LCR60 eller en B&W HTM62. Fronterne er allerede blevet skiftet til B&W DM604 S3.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Jo! Hvis center skal matche dine fronter, skal du op i htm61 med den samme type mellemtone uden kantophæng. Bassen er også større og fyldigere.
Har selv haft htm62, og har nu htm61, og der er en verden til forskel. Mandsstemmer blir gengivet med naturlig tyngde. Effekter får mere pondus. Og panorering af lyd på tværs af fronter hænger bedre sammen. |
|
![]() |
|
Tak for svar Kampus!
Desværre har jeg ikke plads til en 61'er i mit tv-møbel :-( Jeg har heller ikke plads til en LCR600, som ellers var mit førstevalg. Bliver det helt skidt med én af de to, eller er det bare ikke det optimale valg? |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nej det blir ikke skidt med en mindre center. Og jeg havde også min htm62 i et par år og var glad for den. For det ER en god højttaler med en klar dialog.
Redigeret af Kampus - 04-September-2014 kl. 09:46 |
|
![]() |
|
Endnu en gang tak! :-)
Så lige det sidste spørgsmål.....LCR60 eller HTM62? Som jeg forstår det, så er HTM62 efterfølgeren? |
|
![]() |
|
LCR 60 kan vel dårligt købes fra ny, så HTM 62 er at foretrække, også fordi den har den nyere Nautilus diskant.
Redigeret af Kampus - 04-September-2014 kl. 09:13 |
|
![]() |
|
De er brugte begge to. LCR60'eren kan jeg købe for 1.000,-, HTM62'eren koster 1.500,-, men mon ikke jeg kan få den ned på 1.200-1.300,-
|
|
![]() |
|
Det er en god pris for HTM 62. Fik selv 1950kr for min for et par år siden, men den stod så også som ny.
Redigeret af Kampus - 04-September-2014 kl. 09:43 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |