|
Brug af HDMI (ARC) |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
EazyChamp ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2014 Status: Offline Point: 2 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-September-2014 kl. 14:44 |
Hej alle sammen
Jeg har netop købt et Samsung UE48H6415 og et Harmann Kardon BDS370 til herreværelset. Jeg har sat et HDMI kabel mellem TV og anlæg, monteret i HDMI (arc) stikket på begge dele. Mit problem er, at når jeg ser TV og tænder anlæg for at høre lyden fra TV´et, så skifter TV over og viser billedet fra anlægget (on screen display), og jeg skal derfor på TV´et skifte kilden tilbage til TV. Herefter køre lyden over anlægget uden problemer, men det irritere mig virkelig meget at TV skifter billede.. Kan man undgå det?
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slå HDMI kontrol til på begge enheder (hvis det er muligt), så tænder anlægget automatisk.
Klaus |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Anynet på TV er On.? Er den tilsvarende funktion på Anlæg også aktiveret.? Hvis alt er sat op korrekt, så vil anlæg tænde automatisk, og skifre til TV. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
EazyChamp ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-September-2014 Status: Offline Point: 2 |
Hej - og tak for svar :-)
Anynet er slået til, og det fungere også fint - anlæg slukker når jeg slukker tv, men tænder dog ikke sammen med tv. Men jeg ville gerne undgå, at billedet fra receiveren kommer op på tv, når jeg tænder receiveren - det vil jeg hellere kunne vælge manuelt.. Ved iøvrigt om jeg kan undgå lipsync hvis jeg bruger optisk lyd fra TV i stedet for lyd igennem HDMI..?
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis anlæg ikke tænder med TV, så er den funktion ikke aktiveret. Hvorfor menu kommer frem ved jeg ikke, på min Reciver kommer den kun når der trykkes på Set Up. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |