recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Behringer forstærkere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Behringer forstærkere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Januar-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Behringer forstærkere
    Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 20:03
Hej recordere.

Ved ikke om den her post er placeret rigtigt, men nu prøver vi :-)

Er der nogen der har erfaringer med diverse Behringer klasse D forstærkere?
Jeg overvejer at udskifte til klasse D da jeg i mit nye setup har mulighed for at placere alt grej uden for selve bio rummet og derfor er ligeglad med blæserstøj (og udseende)

Der bliver sagt positive ting om deres 4 kanals iNuke forstærker.
Se den her : http://www.thomann.de/dk/behringer_inuke_nu4_6000_amplifier.htm

Den skulle levere (rigtige og ikke deres markering oplyste watt) 315 x 4 watt i 8 ohm
Og til prisen kunne det da være sjovt at prøve af... Der er et stykke vej prismæssigt op til en tilsvarende Crown....

Kom med indspark :-)
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 20:12
Jeg tror du skal høre jonas_h ad han har vidst taget vejen med Behringer -> Crown

Mvh BS
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2014 kl. 20:25
Ah jeg kan godt se at han har 3 små Behringer i hans udstyrsliste, tak for heads up
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 20:51
137 visninger, ingen real-life input? :-)

Til top
bruger udmeldt 27 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 26-September-2014
Point: 351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 21:05
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2014 kl. 21:48
Fik du ikke fat i Jonas?

Du kan læse hans erfaringer HER de første 25 sider har han Behringer og på side 25 skifter han til Crown. Han har i dag en ny biotråd HER hvor han fortsat har Crown.

Jonas er IMHO en der har rimeligt styr på lyd og bioopsætning (jeg har kun læst hans indlæg herinde) og man kan ikke sige andet end han går "all in" :-)

Mvh BS
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér michael9000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 02:35
Oprindeligt skrevet af therazz therazz skrev:

Den skulle levere (rigtige og ikke deres markering oplyste watt)...
Og til prisen kunne det da være sjovt at prøve af... Der er et stykke vej prismæssigt op til en tilsvarende Crown....

Kom med indspark :-)

Watt er ikke bare Watt... målemetoden betyder meget...

(just my 2 cent)
Glem Behringer's billige PA forstærkere, hvis du har bare nogenlunde hifi-højtalere.

De er bygget til at spille så højt som muligt til den laveste pris, og lyden er derefter. På dem jeg har hørt/repareret, bliver diskant/øvre mellemtone hurtigt skinger/klinisk, og der mangler energi til at trække den dybe bas, når de bliver presset. Men fair nok, de spiller sk*de højt for ingen penge.

Crown; ja det er kongen inden for PA, men det er fordi de er bygget til at lyde ordentligt ved selv høje belastninger, og vigtigst; de er bygget til livet på landevejen (i hvert fald de solide klassikere).

Prøv at kigge på noget mellem de 2 prisklasser. Hvis prisen er en stor faktor, så prøv at kigge på en brugt ElectroVoice Q44/Q66 (lyder næsten som en MacroTech).

En anden ting. Har du virkeligt brug for 300W i stuen?
Forskellen mellem 30W og 300W er 10dB, som kun lyder som en fordobling af lydniveauet - ligeledes lyder 200W->2000W som en fordobling

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 10:28
10 db er en tidobling! 3 db er en fordobling!

M.v.h.
Til top
therazz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér therazz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 11:04
Tak alle for svarene 

@BS: Jeg skrev til Jonas om han ville komme med nogle input, og jeg har nu læst hans gamle biotråd.

Min bio er under nedbrydning, og skal derefter bygges op igen, derfor er dette et interessant emne for mig lige nu, og bare lige for at alle er med, så er jeg ikke 'forblændet' af antallet af WATT's de yder, jeg kunne bare godt tænke mig effekttrin til alle mine kommende 11 kanaler (plus 2 subs) så 7+2+4

Det der umiddelbart forvirrer mig med alle Behringer forstærkere, er alle de forsk. modeller der (stadig) er i omløb, kan så læse mig til at noget er Klasse D og andet er ikke.

LCR er MK S150 - Surrounds er SS150 og K7. Fronterne er rated til 25 - 400 watt og de øvrige 25 - 200.
M&K arbejder i 4 ohms enheder.

LCR+2 surr. drives i dag af en aldrende Rotel RMB1075.

Mine subber.. JBL HS136 skal gerne have 200+ watt i 8 ohm.

En Rotel 12 kanals klasse d forstærker der yder 12 x 200 watt i 4 ohm er også en mulighed (19.995) hvis jeg kunne løse udfordringen med Behringer til en tredje eller fjerdedel af prisen er det naturligvis interessant ... 

Hvilke Crowns vil I evt anbefale til et setup som ovenstående?

Det blev langt og måske rodet.. Sorry :-) 

Redigeret af therazz - 19-Oktober-2014 kl. 11:06
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2014 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

10 db er en tidobling! 3 db er en fordobling!

M.v.h.

For elektrisk effekt, ja, men ikke psykoakustisk. Der er 3db (effektmæssig fordobling) en lille forøgelse af den opfattede lydstyrke, og 10db "høres" som en fordobling af det opfattede lydtryk.

Redigeret af huntiedk - 19-Oktober-2014 kl. 12:05
Øst, vest, ::1 bedst
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu