|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() Sendt: 20-Januar-2009 kl. 18:00 |
Det ser ud til at det nu er muligt at få Der Untergang på BD hos DVDStrax. Det ser ud til at den har været ude i the UK i.h.f. i en måned men den ene anmeldelse af lyd-kvaliteten er ikke lovende: Er der nogen der ved (har hørt) noget om billedkvaliteten på denne BD. Synes at kan huske fra både TV-udgaven og DVD'en at der godt kunne bruges en opgradering. Tænker eksempelvis på da de nye potentielle sekretærer går gennem skoven på vej mod et møde med Hitler som var plaget af artifacts (hvis det er det rette ordvalg). Hvor ofte ser man forskel på billed- og lydkvaliteten på forskellige BD udgivelser af samme film og samme sprog og hvorfor egentlig bruge penge på dette? I øvrigt vil jeg selv gerne give mere for filmen med titlen "Der Untergang" - "Downfall" er bare ikke det samme. Redigeret af clausewitz - 20-Januar-2009 kl. 18:27 |
|
![]() |
|
clausewitz ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1115 |
![]() |
Ingen af de steder jeg kender til har noget om filmen: http://bluray.highdefdigest.com/reviews_alpha.html http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=858316 kender I til andre? |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Synes både lyd og billede var fint på dvd, så lyden både jo også være fin på BD. Men en rigtig god film med en tragisk baggrund. Men vi har jo sikkert heller ikke samme udstyr
Downfall har ikke noget med Hitlers undergang og gøre. Redigeret af xcardman - 20-Januar-2009 kl. 19:10 |
|
![]() |
|
![]() |
Ifølge det link der er i mit første indlæg så brokker brugeren sig jo netop over lyden på BD udgaven af "Downfall" som er den titel englænderne åbenbart har valgt at tildele "Der Untergang". Han/(hun, det er trods alt en krigsfilm) mener åbenbart at DVD-udgaven er at foretrække. |
|
![]() |
|
xcardman ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Marts-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 8672 |
![]() |
Jeg kan ikke udtale mig om BD, men på dvd er der et rigtig fint DTS spor. Redigeret af xcardman - 20-Januar-2009 kl. 20:26 |
|
![]() |
|
![]() |
Er der ingen der har set/købt BD-udgaven og kan sige om der er en opgradering af billedsiden? Eller har noget troværdig andenhåndsinformation. Redigeret af clausewitz - 22-Januar-2009 kl. 19:48 |
|
![]() |
|
broeman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
Der er 11 ud af 11 der er enige med hans review på amazon.co.uk, så måske er det noget om det. Den ligger ikke øverst på min ønskeliste for tiden, så jeg afventer en lavere pris.
Men måske kommer der flere reviews, når den udkommer i USA på tirsdag: http://www.blu-ray.com/movies/movies.php?id=3764 |
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109 Sony Playstation 3/40, 250GB Triax HD409VA (m/Boxer) XMBCUbuntu HTPC |
|
![]() |
|
Strange ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-Marts-2008 Status: Offline Point: 3199 |
![]() |
Når vi taler om denne... Hvordan i himlens navn kan man så finde på at lave en "extended version" på dvd og så ikke smide det fremragende DTS lydspor på som der er på den almindelige version...? Det er nærmest ubegribeligt.
![]() |
|
![]() |
|
broeman ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Januar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 291 |
![]() |
Ja, der er én kommentar på blu-ray.com nu, fra en hollænder, men den kommer åbenbart kun i import anyways, så ingen håb om en forbedret US-version.
Der er kun DD 5.1, halvdårlige undertekst-fonts, imens billedet er bedre (skulle det vel også være i højere opløsning). Jeg er enig med dig, Strange ... Momentum Pictures er åbenbart ligeglad med blu-ray, eller så forstår de ikke teknikken? Redigeret af broeman - 01-Februar-2009 kl. 02:56 |
|
Samsung LE40M86BDX
Onkyo TX-SR606, Jamo Elegance 08, Harbosound HP109 Sony Playstation 3/40, 250GB Triax HD409VA (m/Boxer) XMBCUbuntu HTPC |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |