recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - NAS på loftet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

NAS på loftet

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 7132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Januar-2017 kl. 14:28
Man kan ikke holde sommervarmen ude af en flamingokasse på loftet.

NAS'en afgiver varme  omkring 30grader.   så måske om vinteren kan denne løsning bruges.

Men at placere den i en kasse med 30grader inden i og mere end 30 uden på duer ikke.

Ventilatoren skal ikke have luft fra loftet da varmen er alt for høj.

Men luft fra et køligere sted.
Til top
kenneth85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-Juni-2013
Sted: Løsning
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kenneth85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 06:16
Jeg vil tage en anden vinkel på dette sprøgsmål. 
Nu skriver du at du vil købe en mycloud nas fra WD. 
Dem kan du ikke selv skifte diskene i. 
Men hvis du køber en QNAP eller en Synology så kan du selv skifte harddiskene. 
Selve NASen ville jeg ikke være så bange for. det er jo indholdet som er vigtigt.

Så hvis du vælger en nas du selv kan skifte diske på og sørger for at køre i minimum raid 1 (Så du har backup af en disk) så er du sikret hvis en disk skulle stå af. 
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thxtex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 08:05
En af mine kollegaer 'byggede' en kasse på loftet. Han fjernede rockwoolen ned mod boligen og isolerede så kassen udvendigt. Ovenpå var der låg og en løs isoleringsbat. Kan ikke helt huske omkring ventilationen men den kørte da fint i flere år.
Til top
rawi Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 282
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rawi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 08:27
Oprindeligt skrevet af kenneth85 kenneth85 skrev:

Så hvis du vælger en nas du selv kan skifte diske på og sørger for at køre i minimum raid 1 (Så du har backup af en disk) så er du sikret hvis en disk skulle stå af. 

Raid 1 er ikke backup... Ingen raid konfiguration er backup.

Bortset fra det er jeg enig i hvad kenneth85 skriver.
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2017
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2017 kl. 14:55
Jeg er meget glad for den brugervenlighed, som en MyCloud tilbyder. Samtidig er den noget billigere end en NAS med 2x harddiske på fx 1 TB, der skal købes ved siden af.

Men det undre mig bare, at min router fungerer fint, og min NAS ikke
Til top
BBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-April-2011
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BBjarne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2017 kl. 15:58
Havde i flere år den lokale husserver stående på loftet. Kulden er ikke noget problem, disk temperaturen lå typisk på en 0-5 grader om vinteren. Sommeren er derimod en dræber, disktemperaturer omkring 55-60 grader var ikke ukendt. Hvis du læser lidt diskstatistik rundt omkring, vil se at netop høje temperaturer i disken forkorter levetiden betragteligt. cpu temperaturen kunne godt løbe op i en 80 grader. Nu har jeg fløttet den ned i et værelse og kan slappe af om sommeren.
Til top
duke_skywalker Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 09-Januar-2017
Point: 54
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér duke_skywalker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 07:23
@BBjarne - interessant erfaring. Et dit loft også isoleret? Jeg synes ikke, at mit loft bliver voldsomt varmt om sommeren.
Til top
BBjarne Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-April-2011
Point: 27
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BBjarne Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2017 kl. 07:56
Nej, mit loft er ikke isoleret.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu