|
Hdmi udgang varierende signalstyrke? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jacobtoft ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2008 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 381 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Februar-2017 kl. 10:01 |
Jeg står foran et køb af to stk. hdmi kabler, der skal trækkes over 10m.
Den smarte løsning ser ud til at være et aktivt kabel, der forstærker signalet vha. udgangsspænding på apparatet, der sender signalet. For at finde et flexrør, der passede til, har jeg undersøgt forskellige kablers tykkelse. Undervejs i undersøgelsen gav en supporter mig info om, at der er varierende signalstyrke i hdmi-porte. Så vidt jeg kan forstå, er der konstant 5v spænding i porten, så han må have ment et andet sted i kæden - går jeg ud fra. Er der nogle mulige faldgruber ved løsningen her, eller er jeg blevet fejlinformeret om de mulige signalproblemer?
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7132 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hdmi kabler kan sagtens være 10 meter uden signal problemer.
|
|
![]() |
|
Jacobtoft ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2008 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 381 |
Også i 4k opløsning?
Redigeret af Jacobtoft - 07-Februar-2017 kl. 11:03 |
|
![]() |
|
astroturf ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 07-Februar-2017 Status: Offline Point: 4 |
Ja:
Redigeret af astroturf - 07-Februar-2017 kl. 15:23 |
|
Dut
|
|
![]() |
|
Velplaceret artikel! Jeg bestiller det her x2 - så burde den også være rimelig sikker:
http://www.ebay.de/itm/10m-HDMI-Kabel-2-0-4K-U-HD-High-Speed-3D-Ethernet-Fur-TV-PC-PS4-Xbox-Beamer-/182063115225?hash=item2a63ceabd9:g:ms0AAOSwBnVW-qBB
|
|
![]() |
|
Nu vi er i gang med spørgsmålene - er det så anbefalelsesværdigt at have ferrit-filter på, eller betyder det lige så lidt som definitionen ultra-mega-vildt-klar-til-4k?
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |