|
Remote access til NAS server |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kaktudsen ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-April-2007 Sted: Djursland Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2012 kl. 09:42 |
Hejsa,
![]() Jeg har en Synology DS111 NAS, som jeg er meget tilfreds med. Er ved at få det meste sat op til det jeg gerne vil have den til at kunne, så so far so good. Har en kollega som lige har købe en NAS server magen til, så vi hjælpes ad med meget af det der "driller". Men: Hvis f.eks. min kollega vil logge på min NAS hjemme fra ham selv, virkede det indtil for få dage siden sådan, at han bare skulle taste en IP ind i browseren, og trykke Enter. Det er imidlertidig pludseligt ikke nok mere, og jeg ved ikke hvad der er galt... Istedet for at nøjes med at taste IP´en ind, skal der nu efter IP´en stå :5000 Når der skrives :5000 (som er et portnummer), har han fuld adgang til login-screen osv. Dvs. det hele virker normalt. Derfor: Hvad skal der til/kan der gøres, for at deaktivere at der skal skrives :5000 efter en IP, når der skal logges på min NAS fra anden computer ? (Jeg oplever selv samme problem, hvis jeg prøver at logge på min egen NAS hjemmefra, med min smartphone når den kører på EDGE. Her kan mobilbrowseren heller ikke logge ind mere uden :5000. Det har virket med bare IP-adressen før, men igen, jeg ved ikke hvad der er sket). Måske er det fordi jeg har hentet OS 4 Beta til Synologyen ? Men tror mere det er et routerproblem ? Nogen der kan hjælpe ? På forhånd mange tak ! ![]() |
|
Do NOT try this at home !!!
- Go to a friends house... |
|
![]() |
|
SVP03 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4172 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er portstyringen i router og nas der skal sættes rigtigt op.
Ikke lige min stærkeste side, så er anden må klare den ![]() |
|
SVP03
|
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvis man ikke angiver et portnummer, er port 80 default for en http-adresse - derfor kan port 80 forwardes til port 5000 (på routeren) for at undgå ovenstående problem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |