|
Streame tv fra pc til laptop. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Madzendk ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Taastrup. Danma Status: Offline Point: 41 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Januar-2012 kl. 16:15 |
Hej Forum
Jeg har et lille spørgsmål ang. mulighed for at se tv på min laptop. På min stationære computer hjemme har jeg sådan en USB dims som gør at jeg kan se fjernsyn på computeren, ret smart :-), mit spørgsmål går ud på om det er muligt for mig at på en eller anden måde streame tv signalet fra den usb dims til min bærbare pc som jeg bruger på arbejdet, altså over nettet? Jeg ved der findes slingbox og andet som kan gøre det, men findes der ikke programmer som jeg kan instalere som kan gøre det samme.... |
|
![]() |
|
pcfreak ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 77 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ikke liiige til, du skal have forwardet nogle porte i din router så maskiner udefra kan snakke med din maskine.
Derefter skal du køre noget software på din maskine der kan dele det. tvheadend kunne du prøve at kigge nærmere på |
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Udover port forward i router og at du skal have en vis upload hastighed på din internetforbindelse for at dette giver mening, skal din stationære computer være tændt. Hvis USB "dimsen" er en DVB-X tuner, kan den kun fungere sammen med en computer, ikke som stand-alone. (Hvis du er meget dygtig til Linux, og har den rette USB tuner, kan du måske få den til at fungere sammen med en hackbar router eller en NAS, men der er mange udfordringer inden det kommer til at flyve). Redigeret af JesperLund - 21-Januar-2012 kl. 17:33 |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |