recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hotspot router - findes det ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHotspot router - findes det ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 09:53
Jeg tror faktisk jeg har fundet det du efterspørger.... Mit AP gik bananas inden weekenden :-( så jeg skulle have et andet for at skabe en trådløs forbindelse. Jeg prøvede først med en siemens Gigaset router der er >dårlig<. Næste skridt var så at rode lidt rundt i gemmerne og der fandt jeg en Asus WL-330gE (stadig i kassen) som har en "hotspot" funktion, der gør hvad du efterspørger. Kobler sig trådløst op på et netværk for derefter at lave sit eget trådløse netværk og fungere som gateway for dine enheder. Ganske som med de to routere jeg beskrev tidligere bare i en lille kasse.

BS
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 10:17
Update: Det virker faktisk :-) Jeg sidder nu koblet op til mit eget trådløse netværk via WL-330gE'eren der så laver et gæstenetværk til min PC og telefon. Den kan både køre på USB strøm fra computeren og 230V. Begge netværk (mit eget og gæstenetværket) er opsat med WPA2/WPA sikkerhed. Hastigheden er Down-~13 Mb/s og UP ~11 Mb/s hvilket er godt i tråd med de 20-25 Mb/s man kan forvente af et G netværk og så delt i 2 da der er 2 aktive netværk der deles om båndbredden/radioen. Til sammenligning er min hastighed direkte koblet til mit trådløse netværk (uden 330'eren) Down 23 Mb/s og Up 20,6 Mb/s også her passer hastigheden til et G netværk der sætter begrænsningen.

BS
Til top
Vernerl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juli-2011
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-November-2011 kl. 14:32
Foreløbig tak til alle de gode forslag - jeg arbejder videre med sagen :-)

Verner
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu